بنیاد مسکن کشور خراسان جنوبی را در اعتبارات بلاعوض ویژه ببیند

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی کم برخوردار از امکانات و زیرساخت ها است، گفت: مردم این استان به ویژه در مناطق مرزی توان پرداخت قسط برای مسکن را ندارند لذا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای در اعتبارات بلاعوض به این استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (6 بهمن) در دیدار با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از استانهای کم برخوردار و محروم کشور است، اظهار داشت: زیرساخت ها و امکانات در این استان قابل مقایسه با خیلی از استانهای بزرگ و برخوردار کشور نیست که می طلبد بنیاد مسکن نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بنده حدود دو ماه است که به این استان آمدم و طی همین مدت سفرهایی به برخی شهرستان ها داشتم و از نزدیک در جریان وضعیت اقتصادی و زیرساختی قرار گرفتم، افزود: برای مردم خراسان جنوبی از هر محلی که بشود وام بلاعوض تامین کرد، باز هم کم است چراکه در برخی مناطق مرزی مردم توان پرداخت اقساط را ندارند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی نیازمند وام های بلاعوض زیادی برای ساخت مسکن در مناطق مرزی و روستایی است، گفت: تحقق این موضوع نگاه ویژه بنیاد مسکن کشور را می طلبد که با شناختی که از رئیس بنیاد مسکن داریم، این نگاه ویژه وجود دارد.

 

قناعت با اشاره به بازدید چند هفته قبل خود از روستای امیرآباد و گفتگو با مردم این روستای اقماری بیرجند، گفت: در خصوص این روستا قبلا کوتاهی هایی صورت گرفته است، یکی از درخواست های اهالی امیرآباد ساخت پل بر روی رودخانه این روستای بزرگ بود که می تواند جلوی خیلی اتفاقات ناگوار را بگیرد.

 

وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن مقاوم در روستاهای مرزی استان هم باید بخشی از اعتبارات از طریق بنیاد مسکن و بخشی هم از طریق بنیاد مستضعفان تامین شود که این موضوع مورد پیگیری و تاکید ما قرار دارد، اظهارداشت: طی جلسه ای مشترک که با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور با رئیس بنیاد مستضعفان در آینده نزدیک برگزار خواهیم کرد، این موضوع هم پیگیری خواهد شد که امید می رود برکات خوبی را برای روستائیان مناطق مرزی استان داشته باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی در بخش پایانی صحبت های خود به مشکلات خبرنگاران خراسان جنوبی در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: خبرنگاران استان چندین سال است که در تمامی جلسات و سفرها مسئولان را همراهی می کنند، به طور جدی پیگیر مشکلات مردم هستند اما هیچگاه از مشکلات خود سخنی نمی گویند و کسی هم پیگیر مشکلات اینها نیست، یکی از مشکلات خبرنگاران خراسان جنوبی نداشتن مسکن است که تاکید داریم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه اقدام کند.

 

قناعت افزود: بنیاد مسکن برای تامین زمین و تسهیلات مسکن خبرنگاران فرایندی تعریف کند تا ما شرمنده این عزیزان نباشیم.

  

کد خبر 1141664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha