لزوم تکمیل مصلی انزلی بعد از ۴۲ سال

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به روند طولانی احداث مصلای انزلی گفت: مصلای انزلی از پروژه های قدیمی شهرستان است که طول زمان احداث آن به قریب ۴۲ سال می رسد و از ابتدای انقلاب تا کنون تکمیل نشده است.

حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (پنج‌شنبه، 7 بهمن ) در گفتگو با خبرنگار شبستان در انزلی معضل بیکاری جوانان انزلی را نیازمند اقدامی عاجل و فوری دانست و اظهارکرد: باید مقوله اشتغال نیروی های انسانی شهرستان بویژه جوان این شهر که به لحاظ کمی و کیفی درصد قابل توجهی را تشکیل می دهند، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

امام جمعه انزلی به آمار بیکاری انزلی در سال‌های گذشته اشاره کرد وافزود: آمار بیکاری در شهرستان بندرانزلی علی رغم وجود ادارات کل و منطقه آزاد و وجود نیروهای نخبه و توانمند در بخش‌های مختلف بالاست که به وضعیت نگران کننده رسیده است.

 

وی با اشاره به روند طولانی احداث مصلی انزلی گفت: مصلای انزلی از پروژه‌های عقب مانده و باستانی شهرستان است که طول زمان احداث آن به قریب ۴۲ سال می‌رسد و از ابتدای انقلاب تاکنون تکمیل نشده است.

 

حجت الاسلام شمس الدین بر ایجاد تصفیه خانه برای جمع آوری فاضلابی که به دریا و تالاب می‌ریزد، تاکید کرد و افزود: تالاب انزلی از فاضلاب شهرهای بالادستی نیز آلوده می‌شود ولی مشکل فاضلاب شهرستان و جمع آوری آبهای سطحی باید برطرف شود.

 

وی با اشاره به حل مشکل پسماند شهرستان بندرانزلی گفت: گرچه آلودگی و شیرابه‌های پسماند و معضلات ناشی از آن در سطح استان و استان‌های شمالی وجود دارد ولی در انزلی بیش از سایر نقاط است.

 

امام جمعه انزلی تاکید کرد: به لحاظ شرایط جغرافیایی انزلی هر کجا که زباله‌ها و پسماند انباشته شود، شیرابه آن به تالاب و آب‌های مورد استفاده مردم سرایت خواهد کرد و این امر برای بخش آبزی پروری و مردم مشکلاتی ایجاد می کند که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد خصوصا این موارد که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد.

 

وی بر ضرورت تکمیل کنار گذر انزلی تاکید و خاطرنشان کرد: پروژه کنار گذر از ضررویات شهرستان است که در یک بلاتکلیفی بسر می برد که باید تکلیف آن مشخص شود.

کد خبر 1141741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha