برف و کولاک ارتفاعات استان قزوین را فرا می گیرد

مهدیخانی گفت: با اعلام هشدار نارنجی از سوی سازمان هوا شناسی، پایان هفته جاری برف و کولاک ارتفاعات استان قزوین را فرا می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «قدرت اله مهدیخانی» بیان کرد: بنا بر هشدار نارنجی  صادره از سوی سازمان هواشناسی، از صبح روز پنج شنبه هفتم بهمن تا جمعه هشتم بهمن ماه،  با ورود و گذر  یک سامانه سرد بارشی از سطح استان، شاهد بارش برف و باران در برخی مناطق استان و برف و کولاک  به همراه  باد شدید و مه گرفتگی در گردنه ها، محورهای مواصلاتی و نواحی کوهستانی خواهیم بود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: با توجه به کاهش دما، در سطح جاده ها و راه های روستایی و گردنه های مرتفع، پدیده یخ زدگی ولغزندگی رخ خواهد داد و احتمال اختلال در تردد وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: مقتضی است هم استانی های محترم هشدارهای صادره را جدی  گرفته و از تردد بی مورد درجاده ها و مسیرهای لغزنده و همچنین صعود به ارتفاعات خودداری  کنند، به پرورش دهندگان دام و طیورهم توصیه می شود نسبت به ذخیره سوخت کافی اقدام کنند.

 

مهدیخانی یادآور شد: لازم است افراد نسبت به محکم سازی سازه های موقت و سبک و داربست ها اقدام کرده و علاوه بر این از ایمنی وسایل گرمایشی گاز سوز برای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن  اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 1141745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha