شهرستان مهدیشهر میزبان برنامه های متنوع ویژه بانوان شد

شهرستان مهدیشهر به مناسبت گرامیداشت مقام مادر و روز زن به مدت یک هفته میزبان برنامه های متنوع و بانشاط شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛  هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصت مناسبی برای تبیین سیره فاطمی برای مادران و زنان جامعه است.

 

برنامه های هفته زن و روز مادر با محوریت تبیین جایگاه و نقش زن و همچنین حضور، فعالیت و مشارکت اجتماعی زنان با حفظ شان و کرامت آنان در شهرستان مهدیشهر برگزار شد.

 

بانوان تیم ستاد «هفته بزرگداشت مقام زن» در شهرستان مهدیشهردر نشست خبری با تأکید براینکه باید جامعه را هر چه بیشتر با سیره فاطمی آشنا کنیم برنامه های این هفته شهرستان مهدیشهر راتشریح کردند.

 

«مهدیه سامعی»  ضمن بیان اینکه برنامه های مختلف و متنوعی به مناسبت گرامیداشت هفته زن و مقام شامخ مادر از دوم تا هفتم بهمن ماه در مهدیشهر برگزارشده است افزود: برنامه های امسال به صورت مدون و یکجا تدوین شده بود.

 

دبیر برنامه و عضو شورای شهر مهدیشهر تصریح کرد: در برنامه ها ابعاد متنوعی دیده شده بودو اقشار مختلف مردم از آن استفاده کردند.

 

وی افزود:این برنامه ها طی تعامل بین دستگاههای اجرایی، نهادها و انجمن های شهرستان مهدیشهر با بانوان فعال این شهرستان  اجرا شد.

 

«خُلدی» در ادامه با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای مطابق استانداردهای جهانی است و تمام اقشار جامعه از گروه سنی ۱۵ سال به بالا را شامل می شود، افزود: افراد مختلف و به ویژه بانوان  با مهارت آموزی علاوه بر تلطیف روحیه خود می توانند سهم مهمی  در اقتصاد خانواده ایفا کنند.

 

رئیس فنی حرفه ای خواهران شهرستان مهدیشهر و شهمیرزاد از برگزاری کارگاههای آموزشی در محل فنی و حرفه ای خواهران مهدیشهر به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن خبر داد و افزود: این برنامه آموزشی کوتاه مدت در رشته های انواع عکس و آشنایی با نقاط طلایی تصویر ،تهیه خمیر پیتزا و کارامل، دوخت گل های  برزیلی، دوخت انواع مقنعه، بافت دستبندهای بلوچ، تدوین فیلم و... برای بانوان تدارک دیده شد.

 

«مختاری» نیز از اجرای سمینار امضادار شدن بافندگان فرش خبر داد و افزود: فرش هایی که توسط بافندگان مهدیشهری با عشق و تخصص بافته می شود در نقاط مختلف کشور و جهان به فروش می رود؛ در حالی که هیچ نام و نشانی از بافنده آنها وجود ندارد.

 

عضو کارگروه توسعه فرش خود رنگ انجمن توسعه آبادانی مهدیشهر با اشاره به آغاز به کار کارگروه فرش خود رنگ مهدیشهر از ۲ سال پیش تاکنون گفت: از زمان شروع فعالیت این کارگروه تفاهم نامه هایی با ارگانهای مختلف برای آموزش بافندگان منعقد شده و در حال حاضر دستورالعملهایی برای دیده شدن این بافندگان و شناسنامه دار کردن فرشها در حال انجام است و در این سمینار از بافندگان نیز قدردانی شد.

 

«اعظمیان» روانشناس و صاحب امتیاز مرکز مثبت زندگی شهرستان مهدیشهر نیزاز برگزاری برنامه ای با عنوان «زن و نشاط اجتماعی» در عمارت خیلخان مهدیشهر خبرد داد و افزود: در این جشن با شکوه، بازیهای بومی و محلی، اجرای موسیقی های شادو سنتی، لالایی خوانی برای مادرها و مادربزرگها با گرامیداشت زبان سنگسری و پوشش البسه سنتی، اجرا شد.

 

سیادتی مسئول کتابخانه های عمومی مهدیشهر نیز از رونمایی دو کتاب « بانوی شعرمن» و« صنم» همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن خبر داد.

 

اختتامیه برنامه های این هفته امروز با حضور مسئولان استانی در فرهنگسرای نیستان مهدیشهر برگزار می شود.

کد خبر 1141746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha