برخورد بدون اغماض با سارقانی که موجب ناامنی در جامعه شده اند

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: با سارقانی که موجبات ایجاد ناامنی درجامعه و آزار مردم را فراهم آورند، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای معاونین دادگستری استان گفت: استان زنجان در ارتکاب جرم سرقت جایگاه 30 کشوری را دارد اما با این حال وضعیت سرقت در استان در 10 جرم اول ، رتبه نخست می باشد.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در جلسه این هفته شورای عالی قضایی در  خصوص جرم سرقت گفت: عنوان اتهامی سرقت در صدر عناوین مجرمانه کشور قرار دارد و بیشترین پرونده‌های مطرح رسیدگی در دادسرا‌ها به آن اختصاص دارند و استان زنجان در جرم سرقت جایگاه 30 کشوری را دارد اما در 10 جرم اول ، سرقت رتبه نخست را دارد.

 

وی افزود: به دادستان‌های حوزه های قضایی تأکید شده که با هماهنگی  نیروی انتظامی سارقینی که موجبات ایجاد ناامنی و آزار مردم را فراهم می‌آورند دستگیر و دادسراها بدون هرگونه اغماض و مماشات برخورد قاطع  کنند.

 

رئیس شورای قضایی استان زنجان اظهار کرد: بر اساس آمار موجود نسبت رشد جرم سرقت در استان زنجان در مقایسه با سایر استانها پایین است که  از جمله دلایل آن اقدامات پیشگیرانه و همکاری خوب نیروی انتظامی و دادسرا ها می باشد که در این خصوص قضات دادسرا از مجازاتهای بازدارنده استفاده کنند

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: استفاده از مجازات های جایگزین حبس شامل حال سارقین سابقه‌دار، باندی و شبکه‌ای نخواهد شد، بلکه با این مجرمین با شدت و قاطعیت برخورد خواهد شد

 

 

کد خبر 1141776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha