تفاهم و سازگاری در زندگی از راههای موفقیت خانواده‌ها است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تفاهم و سازگاری در زندگی یکی از راههای موفقیت خانواده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام ورمقانی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در مراسم تقدیر از بانوان سازمان جهاد کشاورزی با تبریک هفته زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، بحث تفاهم و سازگاری در زندگی را یکی از راههای موفقیت خانواده‌ها برشمرد و اظهار کرد: در صورت عدم سازگاری خانواده‌ها خوشبختی‌ای حاصل نخواهد شد.

 

 

حجت‌الاسلام ورمقانی به تفاوت‌های موجود در زنان و مردان اشاره کرد و افزود: عواطف زن بسیار بیشتر از احساسات مردان است و در رفتار با زنان باید این مساله مورد توجه قرار گیرد.

 

 

30 درصد از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی را با بانوان تشکیل می‌دهند

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در این مراسم با بیان اینکه بالغ بر 30 درصد از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی را با بانوان تشکیل می‌دهند، بر لزوم ارج نهادن به زحمات بانوان چه در فضای اجتماعی و چه در خانواده تاکید کرد.

 

 

محمد فرید سپری با اشاره به تاکید معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر نقش پررنگ و حماسی زنان مومنه در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: امام خمینی (ره) به صراحت فرمودند: «این پیروزی را ما از بانوان داریم قبل از اینکه از مردها داشته باشیم، بانوان محترم ما در صف جلو واقع بودند؛ بانوان عزیز ما اسباب این شدند که مردها هم جرأت و شجاعت پیدا کنند. ما مرهون زحمات شما خانم‌ها هستیم.»

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: اسلام  از زن حمایت می‌کند و او را در مقابل مرد قرار می‌دهد اما نه به عنوان یک ابزار،  چرا که زن همچون سایر آزادگان، آزاده است بنابراین تربیت و پرورش نسل نیز یکی از وظایف زن مسلمان آزاده است، البته تربیتی که خالی از هرگونه عیب و نقص و مورد رضایت اسلام و همراه با سلامت عقیده باشد.

 


 

حضور موثر زنان در عرصه‌های مختلف بیانگر نقش سازنده آنان در ارتقای جایگاه‌های معنوی جامعه است

 

 

سپری یادآور شد: حضور موثر زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیاسی بیانگر نقش سازنده آنان در ارتقای جایگاه‌های معنوی جامعه است.

 

 

وی از حضرت فاطمه بزرگ زن تاریخ اسلام نام برد و افزود: مهر و محبت زن و گذشت و ایثار آن همیشه مثال زدنی است ایشان بعد از نماز اول برای همسایه دعا می‌کرد سپس برای خود و اهل بیت و همیشه معتقد بر این بود الجار ثم الدار.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به دین اسلام و ارزشی که برای زن قایل می‌شود اشاره و اظهار کرد: اسلام با ظهور خود زنده به گور کردن دختران را ممنوع کرد و چنان ارزشی برای زن آفرید که مثال زدنی است. 

 

 

سپری از خانواده به عنوان مقدس‌ترین نهاد اجتماعی نام برد و موفقیت افراد آن را مرهون زحمات و تلاش‌های زنان خانواده دانست و اضافه کرد: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی آنچنان که دخترشان روایت می‌نماید چنان ارج و قربی برای همسرخود قائل بوده‌اند که مثال زدنی است.

کد خبر 1141836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha