برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه هفتم بهمن ماه ۵۷ در بیرجند

کریمیان گفت: مراسم بزرگداشت حماسه هفتم بهمن ماه ۵۷ بیرجند با حضور خانواده شهدای «سندروس» و «سورگی» در گلزار شهدای بیرجند برگزار می شود.

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: هفتم بهمن یادرآور سالروز حماسه عظیمی است که در شهرستان بیرجند در سال ۵۷ رقم خورد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه در هفتم بهمن ۵۷ مردم بیرجند دست به تظاهرات علیه رژیم پهلوی زدند، افزود: در این روز بزرگ ۲ نفر از دانش آموز انقلابی بیرجند به نام های «علی سندروس» و «محمود سورگی» به شهادت رسیدند و خونشان خاک خراسان جنوبی را رنگین کرد.

 

وی با اشاره به برنامه های حوزه هنری خراسان جنوبی برای بزرگداشت حماسه هفتم بهمن ماه، گفت: حوزه هنری اقدام به تهیه ویژه نامه ای برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم بهمن ۵۷ کرده است که در آن به نحوه رخ دادن این حماسه اشاره شده است.

 

کریمیان در ادامه به برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه ۷ بهمن اشاره کرد و افزود: این مراسم به یاد ۲شهید بزرگوار این حماسه بزرگ در محل گلزار شهدای بیرجند با حضور خانواده شهدای سندروس و سورگی به همت حوزه هنری استان برگزار می شود.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در پایان گفت: در حاشیه برگزاری این مراسم مقرر شده است تا از مستند «شهیدی که می خندید» روایتگر زندگی شهید شریفی پناه یکی از معلمان و فرهنگیان بااخلاق خراسان جنوبی رونمایی به عمل آید.

کد خبر 1141841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha