افغانستان به  دنبال افزایش روابط دیپلماتیک با همسایگان است

مولوی روحانی گفت: هدف افغانستان برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مولانورمحمد روحانی» امروز (۷ بهمن) در نشست مشترک با استاندار خراسان جنوبی که در مرز ماهیرود برگزار شد، اظهار کرد: برای تقویت روابط بین این استان و ولایت فراه تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم با یکدیگر روابط دوستی و برادری داشته باشیم.

 

والی فراه افغانستان با اشاره به ۲۰ سال جهاد مردم برای مبارزه با فتنه و فسادی که در خاک افغانستان تجاوز کرده بود، ادامه داد: امروز با همکاری برخی دوستان به اینجا رسیدیم که آنان را شکست دادیم، پیروز شدیم و خوشحال هستیم.

 

وی با بیان اینکه امنیت را سراسر در کشور افغانستان برقرار است، گفت: ما می خواهیم روابط دیپلماتیک افغانستان با کشورهای همسایه بهتر باشد که برای تجریه امنیتی و اجتماعی با شما آمادگی لازم را داریم.

 

مولوی روحانی بیان کرد: کشورهای کفر می‌خواهند هرجا کشور اسلامی باشد، دست‌درازی کنند و امنیت کشور را با اخلال بر هم‌ بزنند.

 

والی فراه افغانستان با اشاره به اینکه ما به دنبال روابط خوب تجاری و اجتماعی با کشور جمهوری اسلامی ایران هستیم و در قدم اول آمادگی را از لحاظ امنیتی داریم، افزود: ولایات ما از استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان برق دارند و شما هم همکاری کنید که به چه نحو برق به استان فراه متصل خواهد شد.

 

مولوی روحانی خواستار همکاری دوجانبه در زمینه صادرات سوخت با کیفیت از مرز ماهیرود شد و عنوان کرد: از شما درخواست همکاری داریم که اگر تاجر دو کشور سوخت بی‌کیفیت وارد کرد و خودروهایی که برگشت می‌خورد، مشخص شود.

 

 

 

 

کد خبر 1141844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha