۱۲ شهرستان خراسان رضوی اورژانس اجتماعی ندارند

بوستانی گفت:اورژانس اجتماعی در ۲۰ شهرستان خراسان رضوی مستقر است و در ساير شهرستان‌ها يا از شهرهای همجوار كمك مي گيرند و يا مراكز ديگر در اين زمينه خدمت‌ رساني مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «نسیم بوستانی» در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان‌هاي باخرز، بردسكن، تايباد، تربت حیدريه، تربت جام، سرخس، سبزوار، گناباد، كاشمر، نيشابور، زاوه، رشتخوار، مشهد، فريمان، سرخس، قوچان، طرقبه و شانديز، درگز، خواف و چناران در حال حاضر داراي اورژانس اجتماعي مي‌باشند همچنين اورژانس اجتماعي در شهرستان‌هاي مه‌ولات، خليل‌آباد و گلبهار در دست بررسي قرار دارد و در صورت تأمين اعتبار و اخذ موافقت از ستاد بهزيستي كشور، مركز فوريت‌هاي اجتماعي در اين شهرستان داير مي‌شود.

 

مسئول اورژانس اجتماعی بهزيستی خراسان رضوی خاطر نشان كرد: بر اساس قانون ما فقط در شهرستان‌هاي بالاي ۵۰ هزار نفر مي‌توانيم اورژانس اجتماعي داشته باشيم و با اينكه تقاضا در ساير شهرستان‌ها نيز زياد است اما محدوديت قانوني داريم مگر اينكه مجلس و دولت، راهكار جديدي پيشنهاد بدهند.

 

وی با بيان اينكه اكنون ۲۱ سال از تأسيس فوريت‌هاي اجتماعي در ايران توسط سازمان بهزيستي مي‌گذرد گفت: اين برنامه با هدف مداخلات رواني اجتماعي قبل از مداخلات قضايي و انتظامي در بحران‌هاي فردي و خانوادگي وارد عمل شده و به هيچ عنوان وارد مباحث قضايي و انتظامي نمي‌شود.

 

بوستانی تأكيد كرد: ما تمام مددجويان و مراجعين را فقط از نگاه حمايتي و كمك به بهبود وضعيت و كاهش تنش مي‌نگريم و اصلا نگاه جرم جويي و يا مقصر يابي نداريم. وي گفت: به عنوان مثال اگر دختر خشونت ديده يا دختر آسيب‌ديده و باردار به ما مراجعه كند، ما هيچ نگاه مجرمانه‌اي به او نداريم و فقط از او و فرزندش حمايت مي‌كنيم تا بدون كمترين آسيب و خشونتي، خودش در آرامش فرزندش را به دنيا بياورد و هر دو فرد سلامت و آرامش جسمي رواني داشته باشند.

 

مسئول اورژانس اجتماعی بهزيستی خراسان رضوی گفت:‌متأسفانه مراجعات ما در سال‌هاي اخير در خصوص آزارهاي خانوادگي و خشونت خانگي عليه كودكان و زنان افزايش يافته و بر اساس اطلاعاتي كه ساير استان‌ها ارائه مي‌دهند اين موضوع در سطح كشور عموميت دارد و مخصوص استان ما نيست.

 

وی گفت: فعاليت‌هايي كه ما در استان انجام مي‌دهيم با توجه به گستردگي استان، وضعيت زائر‌پذيري و مهاجر پذيري مشهد و نيز جمعيت حاشيه‌نشين اين شهرستان و چند شهرستان بزرگ استان، بسيار بالاتر و فراتر از امكانات و اعتبارات است و كارشناسان اورژانس اجتماعي خراسان رضوي با حداقل امكانات و اعتبارات و به صورت شبانه‌روزي و در سه شيفت با تمام توان و امكانات به خانواده‌ها خدمت مي‌دهند.

 

بوستانی خواستار توجه بيشتر به كارشناسان اورژانس اجتماعي شد و گفت: اميدواريم مشكلات استخدامي اين عزيزان در مجلس و دولت حل شود تا اينها كه كار بسيار مهم و سختي بر عهده دارند بتوانند با آرامش بيشتري به كارشان بپردازند.

کد خبر 1141858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha