کمین کرونا این بار در لباس امیکرون

کرونا این بار در پوست امیکرون، قصد لانه کردن در ریه های افراد را کرده و می خواهد تاخت و تاز را از سر گیرد و باز به تغییر رنگ شهرها دامن بزند، این روزها خبرهای خوبی از این ویروس هزار چهره شنیده نمی شود.

خبرگزاری شبستان - خراسان شمالی؛ با افزایش شمار بستری های کرونایی در بیمارستان ها، زنگ هشدار سرکشی این ویروس به صدا درآمده است، سرکشی که گویا قرار است برای بار ششم، گرد و خاک راه اندازد. گفته می شود سویه غالب کرونا، اُمیکرون است و پیش بینی شده در هفته های پیش رو آمار بستری ها افزایش می یابد. 

 

اکنون پس از حدود ۵۰ روز، رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت و پس از سویه امیکرون یک شهرستان قرمز شده است. در خراسان شمالی هم که به تازگی آمار بیماران بستری به دو رقمی کاهش یافته بود، دوباره با اوج گرفتن این ویروس، این آمار سه رقمی شد. 

 

مسئولان و کارشناسان همچنان راهکار مهار کرونا را تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی می دانند. 

 

 

در خراسان شمالی یک میلیون و ۴۱۷ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است که از این میزان ۸۳۸ هزار و ۵۴۹ دز در مرحله اول، ۴۸۱ هزار دز در مرحله دوم و بیش از  ۹۷ هزار دز در مرحله سوم واکسیناسیون تزریق شده است.

 

 

اکنون ۹۴ درصد از جمعیت استان دز اول، ۸۲ درصد دز دوم و حدود ۲۵ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

 

مسئولان هشدار می دهند که در هفته پیش رو شمار موارد مثبت تست های کرونایی به طور چشمگیری افزایش یابد. برخی خبرها هم حاکی از آن است که بازگشت محدودیت های کرونایی در هفته پیش رو دور از انتظار نیست. 

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی هم بر ضرورت تزریق واکسن علیه این بیماری تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مهم ترین راه برای ریشه کنی و مهار بیماری کروناست، در این زمینه افرادی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

 

 

"سید جواد پورنقی" اظهار داشت: افرادی که نوبت دُز سوم واکسن آنها رسیده است هم نسبت به تزریق اقدام کنند.

 

 

وی افزود: واکسن کرونا در مقابل امیکرون همچون سویه‌های دیگر احتمال ابتلا، شدت وضعیت بیماری و مرگ ومیر را کاهش می دهد و حفظ وضعیت زرد و آبی کرونایی نیز نیازمند پایبندی به شیوه نامه بهداشتی و بالا بردن میانگین تزریق دُز سوم است.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: برای جلوگیری از ورود کشور به پیک ششم کرونا باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

 

 

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرده است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی متعلق به هشت ماهه امسال بوده است.

 

 

اکنون تنها شهرستان زرد کرونایی خراسان شمالی گرمه است و هفت شهرستان شامل بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم، مانه و سملقان، فاروج و رازوجرگلان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

 

 

کد خبر 1141886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha