برپایی نمایشگاه مجموعه‌دار تبریزی در گالری یاسمی

نمایشگاه مجموعه آثار برگزیده کلکسیونر تبریزی؛ علیرضا تیانی خیابانی به مدت سه روز در گالری استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز دایر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نمایشگاه مجموعه آثار برگزیده کلکسیونر تبریزی؛ علیرضا تیانی خیابانی به مدت سه روز در گالری استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز دایر شده است. در این نمایشگاه ۲۸ اثر خوشنویسی و نقاشی از آثار هنرمندان ایرانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

«علیرضا تیانی خیابانی» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفدهم مهرماه ۱۳۳۷ در قره باغی‌های محله منصور تبریز به دنیا آمدم و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و متوسطه را در تهران به پایان رساند و در سال ۱۳۶۴ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ژئوفیزیک از دانشگاه استانبول شدم.

وی افزود: در شعر با عناوین "تیانی" و "خیابانی" تخلص می‌کنم و آثار خود را در فرمی بسیار نفیس به مخاطبین خود هدیه می‌کنم. بنده در راستای همین تلاش‌ها و کارهای ادبی‌ هنری خود در سال ۱۳۸۵ با تاییدات جراح و تورکولوق بزرگ کشورمان مرحوم پرفسور دکتر جواد هیئت موفق به اخذ دکترای افتخاری ادبی دانشگاه باکو شدم و متعاقب آن در سال هزار و سیصد و هشتاد و شش به درجه افتخاری استادی از همان دانشگاه ناییل گردیدم.

خیابانی، با بیان اینکه تاکنون ۱۹ اثر فرهنگی و هنری در دو زبان فارسی و ترکی تالیف و به بازار کتاب و موسیقی عرضه نموده، گفت: مجموعا تاکنون کتاب‌های «یاریله صحبت ۱ و ۲»، «یاریله گوروش»، «از آب و گل به عشق»، «زلف آشفته»، «حیدر بابا مله‌دیم» «رباعیات خیابانی» «يالقيزيم حسين ۱ و ۲»، «و بدین سان دل آیینه گردد»، «ديوان اشعار سال»، «رمان عشق» و «سوز هاوالاندى» را به خزینه ی شعر و ادب کشورمان هدیه کرده ام.

وی افزود: همچنین دو آلبوم موسیقى به زبان ترکی با نام‌های «انتظار» و «شیرین یوخو» و دو آلبوم موسیقی فارسی با نام‌های «از جان و از دل» با صدای سالار عقیلی و «با خاطره‌ها» با صدای علیرضا خیابانی منتشر کرده‌ام.

خیابانی عنوان کرد: با وجود مشغله ها و دغدغه های اقتصادی مختلف، همواره پیگیر و علاقه مند شعر و ادبیات بوده ام و اما در این میان شعر و غزل آذربایجان و زبان ترکی برای بنده جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره برای حفظ آن تلاش کرده‌ام.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زندگی ادبی خود را مدیون "سیروس قمری" است، افزود: سیروس قمری، عزیز مصر من هستند و مرا با اساتید بزرگی چون یحیی شیدا، جواد هیئت آشنا کرده‌اند، بنابراین خون و مالم و برای ایشان حلال است.

شایان ذکر است؛ این نمایشگاه از سه شنبه پنجم بهمن ماه در گالری یاسمی واقع در خانه فرهنگ افتتاح شده و تا هفتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1141932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha