اندیشه و دیدگاه مسجدی را با ابزار هنر در نوجوانان و جوانان ایجاد کنیم

زارعی با بیان اینکه باید اندیشه، تفکر و دیدگاه مسجدی را با ابزار هنر در نوجوانان و جوانان ایجاد کنیم گفت: ما اگر بتوانیم تئاتر را در زندگی مردم نهادینه كنیم و جایگاه آن را استحكام بخشیم، گامی مهم در راستای ضرورت فرهنگی هنری كشور برداشته‌ایم‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «کوروش زارعی» امروز در مراسم رونمایی از پوستر اولین رویداد «امید هنر» که به همت واحد نمایش حوزه هنری خوزستان برگزار می‌شود اظهار کرد: باید با هنر و کار هنری جوانان و نوجوانان را به سمت مسجد سوق دهیم و اندیشه، تفکر و دیدگاه مسجدی در آنها ایجاد کنیم.

 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور افزود: خوشبختانه در همه استان‌های کشور دفتر تئاتر مردمی راه‌اندازی شده و با کمک اعضای این دفتر، جوانان و نوجوانانی که در مسجد و محله‌های اطراف مسجد هستند را جذب و استعدادیابی می‌کنیم و در مسجد آنها را آموزش می‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه موضوعاتی همچون دروغ، تهمت و مسائل و معضلاتی که در جامعه وجود دارد را در قالب هنر در مساجد به جوانان و نوجوانان آموزش می‌دهیم اضافه کرد: دشمن با جنگ، تحریم و فتنه نتوانست انقلاب را زمین‌گیر کند و امروز تنها جایی را که نشانه رفته و توانسته نفوذ کند، مباحث فرهنگی است.

 

زارعی با اشاره به اینکه دختران و پسران ما در خطر هستند ولی وقتی خانواده احساس کند فرزندش در مسجد و خانه امن الهی است، خاطرش جمع می‌‌شود که خطری او را تهدید نمی‌کند ادامه داد: دشمن با شبیخون فرهنگی به ما ضربه زده و اگر نتوانیم مقابل آن ایستادگی کنیم، آینده بسیار بحرانی خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه دشمن در تمام فضاهای فرهنگی نفوذ کرده تا آینده‌سازان مملکت را از بین ببرند عنوان کرد: تئاتر، بازیگری، سینما و ... برای جوانان و نوجوانان جذابیت دارد از این رو باید با همین اقدامات این قشر را به مساجد جذب کنیم و روی آنها کار کنیم تا اقدامات دشمن روی آنها اثر نکند.

 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هدف از راه‌اندازی  جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را مردمی كردن تئاتر دانست و ابراز کرد: هنرمندان شركت كننده در جشنواره مردمی تئاتر بچه‌های مسجد اكثراً نوپا و در آغاز راه هستند.

 

وی تصریح کرد: جریان تئاتر حرفه‌ای كشور با حضور سطوح مختلف مردم جامعه همراه نیست و مردم در جریان تئاتر كشور نقشی كم‌رنگ دارند که جشنواره مردمی تئاتر بچه‌های مسجد می‌تواند نقشی اساسی در مردمی كردن جریان تئاتر حرفه‌ای داشته باشد.

 

زارعی با اشاره به اینکه ما اگر بتوانیم تئاتر را در زندگی مردم نهادینه كنیم و جایگاه آن را استحكام بخشیم، گامی مهم در راستای ضرورت فرهنگی هنری كشور برداشته‌ایم‌ اذعان کرد: بعدها همین مردم مخاطب حرفه‌ای تئاتر خواهند شد و به اقتصاد هنر تئاتر كمک خواهند كرد؛ همان‌گونه كه سینما امروزه توانسته درآمدزایی كند و اقتصاد خود را با جذب مخاطب تا حدودی تامین كند، ما هم باید در تئاتر بتوانیم این ایده را عملی كنیم.

 

وی با تاكید بر هدف جریان‌سازی مردمی این جشنواره بیان کرد: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد می‌تواند در یک بازه زمانی، جریان‌ساز حضور گسترده مردم در تئاتر باشد و كاری كند كه همه قشر‌های مردمی برای تماشای تئاترهزینه و با تهیه بلیط به فرهنگ، هنر و تئاتر كشور خود كمک كنند.

 

مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری زارعی با بیان اینکه به دنبال استمرار اجرای تئاتر در مساجد هستیم و می‌خواهیم در تمام فصول سال و در ایام گوناگون و مناسبت‌های مختلف اجرای نمایش داشته باشیم خاطر نشان کرد: می‌خواهیم تئاتر خوراک روزانه مردم باشد و در این شرایط، مردم هستند كه از هنرمندان و سازمان‌های فرهنگی هنری اجرای تئاتر مطالبه خواهند كرد.

 

کد خبر 1141940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha