لزوم بازنگری مصوبات سفر استانی رئیس دولت به استان خوزستان

مولوی در نشست هم‌ اندیشی نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور بر لزوم بازنگری مصوبات سفر استانی رئیس دولت به استان خوزستان تاکید کرد و گفت: باید حوزه‌های آبزی پروری، صنایع و کشاورزی به مصوبات استانی اضافه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید محمد مولوی» امروز (پنج شنبه ۷ بهمن) در نشست هم‌ اندیشی نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور، با تاکید بر لزوم بازنگری مصوبات سفر استانی رئیس دولت به استان خوزستان اظهار کرد: می بایست حوزه های آبزی پروری، صنایع و کشاورزی به مصوبات استانی اضافه شوند.

 

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فن آوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای سند توسعه استان خوزستان و شهرستان آبادان تاکید کرد و افزود: تشکیل صندوق توسعه استان خوزستان در قالب مسئولیت پروری اجتماعی صنایع بزرگ تر باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

 

وی خطاب به رئیس جمهور خواستار احصاء اختیارات استانداری ویژه خوزستان شد و تصریح کرد: این مهم باید هرچه سریع‌تر در راستای تسریع در روند فعالیت‌های اجرایی ابلاغ شود.

 

مولوی در بخشی از سخنان خود به توسعه و رونق فضای کسب و کار و اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا نیز می بایست هرچه سریع‌تر نمایندگان تام الاختیار از دستگاه‌های اجرایی کشور با مرجعیت استانداری خوزستان تعیین شوند تا فضای کسب و کار و اشتغال رونق بگیرد.

 

وی همچنین از رئیس جمهور خواست تا مجوز احداث پارک علم و فناوری در شهرستان آبادان را صادر کند و گفت: راه اندازی این پارک می تواند به مرکزی در جهت رشد شرکت های دانش بنیان باشد، لذا می توان این پارک علمی را در مجاورت یا درون اراضی شرکت‌ شهرک صنعتی شهرستان آبادان احداث کرد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در راستای رونق حوزه آبزی پروری نیز می بایست این بخش در پشت سدها و سواحل خوزستان و به ویژه شهرهای ساحلی آبادان خرمشهر احداث شود.

 

وی همچنین خواستار اصلاح تبصره ۲ ماده ۹۴ در برنامه هفتم توسعه شد و ابراز کرد: در جهت خارج کردن شهرهای محروم مرزی و عشایر از ممنوعیت استفاده از اعتبارات جهت فعالیت های تخصیصی این قانون باید اصلاح شود.

 

مولوی با بیان اینکه درصدی از حق آلایندگی در مناطق ساحلی باید جهت بازسازی ذخایر دریایی تخصیص داده شود تاکید کرد: همچنین باید تخفیفات ویژه مالیاتی ۱۵ ساله در شهرستان ها و ۱۰ ساله در مراکز استان ها جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

 

وی از رئیس جمهور خواستار ساماندهی مدیریت منطقه آزاد اروند شد و بیان کرد: سال ها مردم آبادان و خرمشهر با عدیده ای از مشکلات دسته و پنجه نرم می کنند و منطقه آزاد هم بلای جان آنها شده است، لذا ضرورت دارد مدیریت این سازمان عریض و طویل ساماندهی شود؛ همچنین تعیین کمیته تخصصی و حقیقت یابی جهت بررسی علل از بین رفتن چهار میلیون اصله نخل در آبادان باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

 

نائب رئیس کمیسیون آموزش  تحقیقات و فن آوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: برنامه ریزی جهت بهره گیری از رودخانه بین المللی اروندرود و لایروبی بهمنشیر و اروند می بایست به سرانجام برسد چراکه عدم این اقدام باعث نابودی کامل آبادان خواهد شد.

 

وی با اشاره به مشکلات تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطر نشان کرد: تنها دلخوشی مردم آبادان به تیم فوتبال صنعت نفت است که این نیاز به توجه ویژه دارد، لذا ضروریست از محل درآمدهای اختصاصی مناطق آزاد اروند و شرکت پالایش نفت به این تیم رسیدگی شود.

 

مولوی یاد آور شد: تامین تسهیلات کم بهره برلی فعالیت های آبزی پروری و صیادی، تامین اعتبار توسعه آبزی پروری در مناطق محروم و سواحل آبادان و خرمشهر، تامین اعتبارات تکمیلی و بهسازی اسکله های صیادی، ساخت کارگاه های کوچک با مشارکت شرکت های تخصصی به صورت اجاره به شرط تملیک برای این شرکت ها و تعاونی ها به ویژه فارغ تحصیلان دانشگاهی فاقد شغل از دیگر خواسته های مردم خوزستان هستند.

 

کد خبر 1141952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha