تحول درونی قلبی مردم رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده است

آیت الله دژکام گفت: ماهیت انقلاب اسلامی، تحول درونی قلبی مردم ما بوده است و در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بگوییم که همین تحول درونی قلبی مردم ما در مقابل ظلمت شاه رمز پیروزی ما بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 8 بهمن) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: جان مایه همه توصیه های انبیای الهی، تقواست و اگر تقوا حقیقتا در جامعه ما لباس تحقق بپوشد، خدای متعال خیر دنیا و آخرت را به ما عطا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: باید مراتب تقوا را یکی یکی یاد بگیریم تا بتوانیم عملا اجرا کنیم که عمل کردن دشوارتر است زیرا صحبت کردن تنها فایده ندارد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: توصیه به تقوا باید به پایبندی در عمل به تقوا منجر شود و کارهای ناشایست را واقعا انجام ندهیم و یکی از مقامات اهل تقوا، توبه است و امام علی (ع) نیز بر عمل به استغفار همواره تاکید فرموده اند.

وی با اشاره به تحقق استغفار واقعی بیان کرد: به فرموده امیرالمومنین (ع)، مرحله نخست توبه، پشیمانی از کار بد و متعاقب آن تصمیم به عدم انجام این کار برای بار دیگر است و برای قبول شدن توبه، برگرداندن حق ضایع شده نیز موجب پذیرفته شدن توبه می شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد در جامعه ما از خطاهای خود نادم نیستند و تنها اظهار پشیمانی می کنند که کافی نیست و بازگرداندن حق مردم شرط توبه است.

وی با تاکید بر صحنه قیامت گفت: گاهی برای پذیرفته شدن استغفار حتی باید برای قصاص نیز در این دنیا آماده شد وگرنه در قیامت باید منتظر قصاص بود و انجام واجبات مانند نماز، روزه، خمس، زکات و ... نیز باید برای پذیرفته شدن توبه باید تدارک و انجام شود.

امام جمعه شیراز افزود: شرط کمال توبه به فرموده امام علی (ع)، آب شدن گوشتی است که بر تن انسان از پول حرام روییده و لذات حرام را با چشیدن سختی جبران کند.

وی اضافه کرد: به غیر از پروردگار بزرگ، کسی نمی تواند ما را نجات دهد و خدای متعال، پشیمانی و توبه را از کرده های ما می شنود و باید سبب بخشش در درگاه خدا را پیدا کنیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: در جامعه اسلامی باید همراه امام خود باشیم و در وضعیت امروز نظام و انقلاب اسلامی بسیار مسئله مهمی است و در فضای اوج جنگ نرم که دشمنان ما علنا بر علیه موجودیت نظام اسلامی ما شعار می دهند و برنامه ریزی می کنند از امام خود نباید جلو بزنیم و یا عقب بمانیم بلکه باید همراه باشیم.

وی ادامه داد: حجت در جامعه اسلامی، امام جامعه است و مخالفت کردن با امام جامعه اسلامی پیامد خوبی در پی ندارد و تجاربی مثل نهروانی ها در عهد امام علی (ع) را رقم می زند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به ولایت پذیری عنوان کرد: تذکرات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را به عنوان زمان خود باید همواره برای پیروزی در مقابل دشمنان باید همواره مورد توجه ویژه قرار دهیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: در پایان هفته پیش رو میلاد مسعود امام محمد باقر (ع) را پیش رو داریم و آغاز ماه رجب و بهار کارهای نیک این ماه خواهد بود و امیدواریم با همت مردم شیراز، فضای اجتماع به سمت احترام به کار خدا و اهل بیت (ع) مورد توجه ویژه قرار بگیرد و کارهای نیک در این ماه به انجام برسانیم که برای ماه مبارک رمضان آماده شویم.

وی اضافه کرد: دهه مبارک فجر را در سه شنبه این هفته پیش رو داریم و خوشبختانه با تمام سختی ها 43 سال پر برکت از انقلاب اسلامی ما می گذرد و باید نماد پیروزی از انقلاب درونی مردم به گفته امام خمینی (ره) جستجو شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: امام خمینی (ره)، نقطه آغاز تحول را درون فرد می دانند و انقلاب اسلامی ما با سایر انقلاب ها فرق می کند زیرا از همین تحول درونی شکل گرفته است و درون مردم ما نورانی شده بود زیرا با ظلمت شاه به مقابله پرداختند و این درون نورانی بود که ایثار و شهادت را باب کرد.

وی ادامه داد: همین دل نورانی است که فرد و خانواده ها را به سمت ایثار جانشان برای خدا هدایت کرده است و از همین حیث است که ماهیت انقلاب ما با سایر انقلاب های جهان متفاوت است.

امام جمعه شیراز با اشاره به جهاد تبیین گفت: این انقلاب ماهیتا اسلامی است و با تحلیل دنیایی نمی توان انقلاب متعالی ما را تحلیل کرد و انقلاب اسلامی به دلیل نورانی بودن دل مردم پیروز شده و پیروز مانده است.

کد خبر 1142053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha