شهدا ستارگان درخشان هستند که نامشان در تاریخ ماندگار است

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: شهدا جهت حفظ ارزش‌ها اقدامی بزرگ انجام دادند که باید راهشان ثابت قدم بماند و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در دیدار با مادران خانواده شهدا اظهار کرد: زندگی کردن در عصری که بانوان و شیرزنانی وجود دارند که شهدای بزرگ و مردان مردی تربیت کرده و با افتخار به جبهه و میدان نبرد حق و باطل می‌فرستند، مایه مباهات است.

 

امام جمعه دزفول افزود: شهدا ستارگان درخشانی در آسمان هستند که در طول تاریخ نامشان ماندگار و موجب سربلندی بشریت و انسانیت هستند.

 

وی تصریح کرد: امروز در مقطع تاریخی بسیار حساس و مهمی قرار داریم و هرچه به عصر ظهور نزدیک‌تر می‌شویم نبرد بین حق و باطل شدیدتر می‌شود، کسانی که در جبهه حق، جبهه ولایت و جبهه اسلام هستند و در مقابل جبهه کفر و باطل مبارزه می‌کنند باید همت و اراده و عزم راسخ داشته باشند که نمونه این همت بلند و عزم راسخ مادران شهدا هستند.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: به تعبیر شهید حاج قاسم کسی به شهادت نمی‌رسد مگر اینکه در زندگی دنیوی به درجه و مرتبه‌ای برسد که شایسته شهادت باشد، زمینه این شایستگی برای شهادت را جز همسران و مادران شهدا نمی‌توانند رقم بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد صحنه‌های بسیار ارزنده و حماسه‌های بی بدیلی بودیم که در طول تاریخ سابقه نداشته است، ولی جبهه حق و حق طلبی همواره توأم با زحمت بوده و پیروزی‌های جبهه حق به آسانی بدست نیامده است.

 

امام جمعه دزفول به ارزش بسیار بالای همسران و مادران شهدا اشاره کرد و ادامه داد: این ارزش‌های معنوی توفیقی الهی است که به هر ملتی داده نمی‌شود، سنت الهی بر این است که برای یاری دین خدا امت و گروهی انتخاب می‌شوند، اگر دین خدا را یاری کنند خداوند نیز نصرتش را شامل آن ملت می‌گرداند و آنها را سربلند می‌نماید.

 

وی شهدا را مصداق اتم و اکمل غیرت دینی دانست و ابراز کرد: شهدا در یک مقطع تاریخی بسیار مهم از دین خدا دفاع کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری این غیرت دینی بوده که بارها در بزنگاه‌ها کشور را نجات داده است.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اذعان کرد: جوانان ما در مقابل دشمن ایستادند برخی جانباز، بعضی اسیر و عده‌ای هم به شهادت رسیدند ولی نگذاشتند به ناموس کشورشان تعرض شود، بزرگی و عظمت این کار را با هیچ شاخصی نمی‌توان سنجید و تعریف کرد.

 

وی یاد آور شد: مادران و همسران شهدا کار بزرگی کردند و همسر و فرزندانشان را فدای امام حسین (ع) کردند ولی کار هنوز تمام نشده است، باید در راه خود ثابت قدم بمانند و با سخنان حساب شده دشمن برای دلسرد کردن و بازداشتن از ادامه راه؛ فریب نخورند.

 

کد خبر 1142063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha