خدمت‌گذاری صادقانه و تفکر جهادی مصداق بارز دولت انقلابی/ لزوم توجه مسئولان به محرومیت‌های گیلان

حجت‌الاسلام روحانی خدمت‌گذاری صادقانه و تفکر جهادی را از مصادیق بارز دولت انقلابی دانست و گفت: از مسئولان دولت انقلابی و حزب‌اللهی می‌خواهیم به مشکلات و محرومیت‌های گیلان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۸ بهمن) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: با ترک معصیت و گناهان، خداوند متعال نیز شیرینی و حلاوت عبادت را به ما می‌چشاند و این همان تقوای الهی است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر پرهیز از اسراف در همه مسائل را یکی دیگر از مؤلفه‌های تقوای الهی خواند و با بیان اینکه دین مبین اسلام زندگی تجملاتی را نمی‌پسندد عنوان کرد: تمام دستورات و احکام الهی دارای مقاصد و مصالحی است و هیچ حکم و دستوری از جانب باریتعالی بدون فلسفه و حکمت نیست.

 

روحانی احترام به نعمت‌های پروروگار را یکی دیگر از حکمت‌های توصیه و تاکید اسلام به دوری از اسراف دانست و ضمن برشمردن فرمایشات گهرباری از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در این مورد تصریح کرد: دوری از اسراف خیمه زندگی را همچنان استوار نگه می‌دارد در حالیکه تجملات و اشرافی‌گری هزاران گناه و معصیت دیگر را برای فرد به همراه خواهد آورد.

 

وی ادامه داد: پرهیز از اسراف و الگو قرار دادن ساده‌زیستی از موارد بسیار مهمی است که در وصیتنامه‌های شهدا هم به آن سفارش و تاکید شده تا جاییکه حتی شهدا راضی نبودند و نیستند که در مراسمات‌شان در یادواره‌های شهدا ذره‌ای خرج اضافه و اسراف بشود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه حضور رئیس جمهور در استان گیلان را گرامیداشت و ضمن عرض خیر مقدم به ایشان و هیئت وزیران افزود: امیدواریم همانطور که رئیس جمهور انقلابی ما فرمودند این سفر برای گیلان آثار پربار و خوبی به همراه داشته باشد و منشأ تحولات باشد.

 

روحانی حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان رودسر و بازدید وی از این منطقه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اراضی کشاورزی و صدور سند برای این اراضی از جمله مشکلاتی است که مردم با آن مواجهند بنابراین سعی کردیم تا جایی که امکان دارد قوانین دست و پاگیر و دغدغه‌ها را به سمع و اطلاع وزیر برسانیم.

 

وی ابراز داشت: متاسفانه فقر و بیکاری در پشت ظاهر سرسبز گیلان مخفی مانده است و انتظار داریم مسئولان ما فریب این سرسبزی‌ها را نخورند و به عمق مشکلات و گرفتاری‌های عدیده این استان توجه و برای رفع آن اهتمام لازم را داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر 12 بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: امام راحل ما بعد از سال‌ها جدایی از امت در میان خیل عظیم استقبال کنندگان  قهرمانانه و پیروزمندانه به میهن برگشت و واقعا این روز بزرگ یوم‌الله بود.

 

روحانی ضمن تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم در باب رسالت انبیای الهی و از میان رفتن نمرود و فرعونیان عالم اظهار داشت: توطئه‌های دشمن در این 42 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقشه بر آب شد و این درست مصداق بارز همان سنت الهی پابرجا ماندن حق و نابودی ظلم و طاغوت است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه در عصر حاضر نیز به حول و قوه الهی طاغوت‌هایی مانند نظام شاهنشاهی و دیکتاتورهایی نظیر صدام و قذافی از میان برداشته شدند عنوان کرد: دشمن تا دندان مسلح دید که چگونه همه توطئه‌هایش خنثی شد و انقلاب اسلامی ایران و جبهه مقاوت به مسیر پرافتخارشان ادامه دادند.

 

روحانی ایمان، صداقت، غیرت دینی، امید، باور به خون شهدا و برحق بودن را رمز این ماندگاری توصیف کرد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی کمین کرده‌اند تا هر طور که می‌توانند این ایمان و صداقت ملت را خدشه‌دار کنند اما مردم ایران اسلامی با بصیرتی که داشتند اجازه این کار را به دشمنان و بدخواهان ندادند.

 

وی خطاب به مسئولان پرهیز از زندگی اشرافی‌گری و داشتن روحیه جهادی را خواستار شد و تصریح کرد: از همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم که در میدان خدمت جهادی حضور داشته باشند و به مردم روی خوش نشان دهند و منافع مردم و انقلاب را بر منافع شخصی مقدم بدارند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه در چند سال گذشته انواع فساد به سراغ برخی از مسئولان آمد تصریح کرد: این فسادهایی که بعضا مسئولان مرتکب شدند در روحیه مردم واقعا اثر بدی گذاشت بنابراین از مدیران می‌خواهیم مراقب عملکرد خود باشند و با کارهای خود تیشه به ریشه انقلاب نزنند.

 

روحانی حضور مسئولان در جمع مردم را هم از دیگر خصوصیات مدیران انقلابی و جهادی ذکر کرد و گفت: الحمدلله در دولت انقلابی و حزب‌اللهی مصادیق بارز مردمی بودن، تأسی از آرمان‌های شهدا، داشتن روحیه جهادی و به فکر مردم بودن را در بین مسئولان به عینه شاهدیم.

 

وی ضمن درخواست از مسئولان دولت انقلابی و حزب‌اللهی برای توجه به مشکلات و محرومیت‌های گیلان خاطرنشان کرد: دستور و توصیه اکید رهبر معظم انقلاب به همه مسئولان این است که فاصله خود را با مردم کمتر کنند و با مردم باشند بنابراین انتظار داریم همه مدیران ما در کنار خدمتگذاری صادقانه عمل به این تکلیف مهم را در اولویت خود قرار دهند.

 

کد خبر 1142109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha