کمک به نیازمندان ویژگی بارز مسلمانان است

امام جمعه سنندج گفت: کمک به نیازمند از ویژگی‌های بارز مسلمانان است و باید با الگوگیری از پیامبر رحمت و مهربانی به این خصیصه بارز مسلمانی و انسانیت توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج، با تاکید بر دستگیری از نیازمندان اظهار کرد: کمک به نیازمند از ویژگی‌های بارز مسلمانان است و باید با الگوگیری از پیامبر رحمت و مهربانی به این خصیصه بارز مسلمانی و انسانیت توجه کرد.

 

 

وی افزود: همانند بزرگان دین باید نیازمندان را شناسایی کنیم و اجازه ندهیم این قشر در فقر باشند.

 

 

امام جمعه سنندج به رحم و کرم خداوند به بندگانش اشاره کرد و گفت: در تمام برهه‌ها و زمان‌ها رحم والای خداوند بر مخلوقات جهان ملموس است.

 

 

ماموستا رستمی اعلام کرد: پیامبر فرموده‌اند اگر کسی که رحم نداشته باشد به او رحم نمی‌شود و کسانی که اهل رحم به جامعه بشریت هستند خداوند به آنها رحم خواهد کرد.

 

 

وی حضور تمام مسوولان در نماز جمعه را بیانگر عشق و علاقه آنها به مردم است در چنین مکانی جمع می‌شوند.

 

 

امام جمعه سنندج همچنین با تبریک صعود تیم ملی به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی قطر، اضافه کرد: این مهم مایه خوشحالی همه ملت ایران شد.

 

 

ماموستا رستمی اضافه کرد: امروز جهان اسلام با اسلحه دشمن و تجهیزات دشمن سرزمین‌های یکدیدگر را نابود می‌کنند در حالی که باید همه در برابر دشمنان دین متحد باشند چرا که دشمنان دین با ایجاد تفرقه بین مسلمانان به دنبال تحقق اهداف برنامه‌های خود هستند. 

 

 

وی خاطر نشان کرد: سازمان به اصطلاح ملل که باید مدافع حقوق بشریت و بانی صلح و سازش بین جهان باشد، اما نسبت به ظلم به کشورهای افغانستان، فلسطین، سوریه، یمن و دیگر کشورها بی‌تفاوت است در حالی که دین اسلام برای بشریت ارزش قائل است اما این سازمان از ظالم دفاع می‌کند و خون انسان‌ها برای این سازمان ارزشی ندارد.

کد خبر 1142118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha