سگ گردانی زیبنده جامعه اسلامی نیست

حجت الاسلام فاطمی با تاکید بر اینکه سگ گردانی زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: در اسلام سگ موجودی پست و شر نیست اما نجس است و سگ گردانی یه فرهنگ غلط غربی بوده که در جامعه ما رواج یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «سید ابوالحسن فاطمی» امروز جمعه(8 بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه ایران اسلامی از پیشینه درخشانی برخوردار است، گفت: اسلام و تشیع همچون تاجی درخشنده بر تارک ایران از دیرباز بوده و مردم این سرزمین همواره محب اهل بیت(علیهم السلام) بوده اند.

 

 امام‌ جمعه موقت شهرکرد به ترویج باستان گرایی توسط برخی ها علی رغم افتخارات اسلامی آن اشاره کرد و افزود: برخی ها سعی دارند با ترویج افکار باستانی و غربگرایانه جوانان را نسبت به تشیع و اسلام بدبین کنند.

 

حجت الاسلام فاطمی به تحلیل شهید دکتر مرتضی مطهری در کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» اشاره و اظهار کرد: ایشان در این کتاب حقایق اسلامی بودن مردم ایران را با اسناد معتبر به اثبات رسانده اند که نشان می دهد برخی موضوعات به بهانه باستان گرایی بی اساس است.

 

امام جمعه موقت شهرکرد از حک کردن تصویر زنان بر سنگ های قبر انتقاد کرد و ادامه داد: ارزش زن در اسلام بسیار والاست و دستورات اسلامی اجازه نمی دهد تصویر زنان در ملأ عام قرار گیرد لذا نباید این عمل ضدارزشی ترویج یابد.

 

وی با تاکید بر اینکه شرع مقدس اسلام برای همه موجودات حتی حیوانات ارزش قائل می‌شود، تصریح کرد: علی رغم این ارزش و اهمیت اما دستورات اسلامی زندگی کردن و راه دادن حیوانات نجس و حرام گوشت به خانه را مذموم و حرام دانسته است.

 

حجت الاسلام فاطمی با تاکید بر اینکه سگ گردانی زیبنده جامعه اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: در اسلام سگ موجودی پست و شر نیست اما نجس است و سگ گردانی یک فرهنگ غلط غربی بوده که در جامعه ما رواج یافته است.

 

کد خبر 1142123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha