توتستان های نابود شده  احیا شوند

محمد نژاد نوغان را شناسنامه گیلان و زادگاه آن را در شهرستان لنگرود دانست و گفت: متاسفانه امروز ما باید شاهد نابودی ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار باغات توتستان باشیم که باید احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « پرویز محمدنژاد » در جلسه شورای اداری که امروز ( جمعه، ۸ بهمن) با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: آنچه را که امروز نظام ما از مدیران انتظار دارد ایجاد امید و نشاط در جامعه است.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دولت مفتخر به تعدادی از شخصیت های برجسته علمی، کارگذار ، متعهد، عملگرا است، تصریح کرد: در بدنه دولت حضور پربرکت این مرد بزرگ( میر کاظمی) مطمئنا آثار مثبت و ماندگاری را در کشور ایجاد خواهد کرد.


وی با اشاره به اولویت های مهم این شهرستان و افزایش اعتبار پروژه  کنار گذر شهرستان لنگرود، اذعان کرد: شهرک صنعتی یعقوبیه از جمله شهرک هایی است که می تواند  تولیدات در جهت کشاورزی را رونق  دهد.


محمد نژاد با تاکید بر وجود پتانسیل و ابزار های لازم در شهرستان، تصریح کرد: نوغان شناسنامه گیلان و زادگاه آن در شهرستان لنگرود است و متاسفانه  امروز ما باید شاهد نابودی  ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار باغات توتستان باشیم که باید احیا شود.

 

وی تصفیه خانه لنگرود را  یکی از نیازهای ضروری شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: زمین این تصفیه خانه آماده و محصور است و امسال مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا این پروژه شروع شود.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث پسماند در شمال کشور معضل بزرگ است، افزود:  ۵۰ درصد کارخانه کمپوست ما آماده است و منطقی است که یک جای استان حل شود و اگر درصد پیشرفت فیزیکی سراوان کار دارد می توان این کارخانه را  آماده کرد و این ‌امر نیازمند دستور ویژه است تا به اتمام برسد.


وی با اشاره به اینکه لنگرود آخرین ابخور سد سفیدرود قرار دارد، اظهار کرد: منابع ایجاد آب باید در شهرستان افزایش یابد و دو آب بندان با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است تا اطاقور و کومله و بخشی از شلمان و لنگرود به لحاظ آب شرب و کشاورزی  تامین شود.

 

محمد نژاد خاطرنشان کرد: تالاب کیاکلایه از   ۳۰۰  هکتار به صد هکتار رسیده و  نیازمند ساماندهی است که از تعرض جلوگیری شود تا  نعمت خدادادی بی بدیل و بی نظیر حفظ شود.

 

کد خبر 1142133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha