گیلان مرکز ارتباط با کشورهای اتحادیه اوراسیا و منطقه است

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه محور ریلی استان باید تکمیل تا به‌عنوان کردور شمال جنوب برای تقویت ارتباط با همسایگان مورد استفاده قرار گیرد اعلام کرد: گیلان مرکز ارتباط با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «سیدابراهیم رییسی» امروز(جمعه، ۸ بهمن) در نشست با خبرنگاران که پایان بخش پانزدهمین سفر استانی رییس جمهور به مقصد گیلان بود با اشاره به شرایط کشور به لحاظ شیوع کرونا گفت: گیلان همکاری خوبی جهت واکسیناسیون داشته و از 700 نفرفوتی در روز در کل کشور به 20 نفر رسیدیم که باید با همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی صفر شود.

 

رییس جمهور با بیان اینکه دستگاه های اداری موظف به رعایت حقوق عامه بیشتر از دیگران هستند گفت: ساحل دارای حریم است و باید برای استفاده عموم مردم آزادسازی شوند.

 

وی از دستگاه‌های دولتی خواست در صورت تصرف سواحل حتی برای احداث مجتمع های رفاهی و تفریحی آن را آزادسازی کنند زیرا متعلق به عموم مردم است.

 

آیت الله رییسی با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های فراوانی است و باید درحفظ و نگهداری آن کوشا بود تصریح کرد: باید با هرگونه جنگل‌خواری، زمین‌خواری، ساحل خواری مبارزه کرد و نباید کسی جرات تجاوز به حریم جنگل و اراضی ملی را داشته باشد.

 

وی با اشاره به دو رودخانه زرجوب و گوهر رود که از نعمت‌های الهی به این استان و شهر هستند که متاسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و آبراهی برای فاصلاب شهر شدند تاکید کرد: کارگروهی برای احیا رودخانه های گوهر رود، زرجوب و تالاب انزلی که از سرمایه های کشور و استان هستند تشکیل می‌شود.

 

رییس جمهور با تاکید بر مشارکت مردم در احیا این رودخانه ها گفت: باید فضای همدلی با تعامل بین دستگاهی و همکاری مردم جهت احیا این رودخانه ها شکل گیرد تا به این وضعیت پایان دهیم.

 

وی پسماند را یکی دیگر از معضلات اصلی گیلان وموجب آزار مردم دانست و تاکید کرد: متاسفانه استان های شمالی گرفتار این معضل هستند و مدیریت پسماند باید مورد توجه جدی قرار گیرد و اولویت دولت است.

 

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه محور ریلی استان باید تکمیل تا به‌عنوان کریدور شمال جنوب برای تقویت ارتباط با همسایگان مورد استفاده قرار گیرد اعلام کرد: گیلان مرکز ارتباط با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و منطقه است.

 

وی ادامه داد: این ارتباط با مرکزیت گیلان و تکمیل زیرساخت ها تعریف می شود و باید پروژه هایی که نیمه فعال رها شده بود با بهره گیری از نیروی کار بومی پایان یابد.

 

رییسی تصریح کرد: باید اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی گیلان فعال شود تا هم تولید و هم اشتغال را رونق داده و هم دغدغه‌های بیکاری استان را مرتفع کند.

 

وی در پایان از اعلام حمایت دولت جهت مصوبات سفر خبرداد.

 

کد خبر 1142157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha