موج ششم کرونا به قزوین رسید/ آغاز تزریق واکسن کرونا به کودکان ۹ تا ۱۲ سال

رحمانی گفت: ما به موج ششم کرونا ورود پیدا کرده ایم و یکی از دلایل عمده آن عادی انگاری مردم و سفرهای غیرضروری و ارتباط مستقیم با استان هایی است که درگیر سویه امیکرون شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «جلال رحمانی» شب گذشته (جمعه 8 بهمن) در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین بیان کرد: ما به موج ششم کرونا ورود پیدا کرده ایم و یکی از دلایل عمده آن عادی انگاری مردم و سفرهای غیرضروری و ارتباط مستقیم با استان هایی است که درگیر سویه امیکرون شده اند و متأسفانه سه شهرستان استان قزوین با رنگ آبی خداحافظی کرده و رنگ آنها زرد شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: مهمترین علت این امر عادی انگاری مردم و سبک شمردن این سویه جدید است بنابراین از مردم استان خواهشمندیم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و مراقب خود و اطرفیان شان باشند.

 

وی عنوان کرد: در استان قزوین 95 درصد دز اول واکسن را تزریق کرده اند،  85 درصد دز دوم و 25 درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند این آمار یعنی 50 درصد مردمی که شرایط دریافت دز یادآور را داشته اند، مراجعه کرده اند و 50 درصد دیگر هنوز مراجعه نکرده اند که از آنها می خواهیم برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و نوع واکسن اهمیتی ندارد و بهترین واکسن، واکسنی است که در دسترس است.

 

رحمانی اعلام کرد: وقتی سه ماه از و اکسیناسیون دز دوم گذشته باشد، آنتی بادی بدن به شدت کاهش می یابد و برای افزایش ایمنی بدن افراد باید واکسن یادآور و دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند و در تمامی مراکز ما واکسن موجود است و افراد می توانند مراجعه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: کسی که علائم سرماخوردگی مانند گلودرد، آبریزش بینی و خستگی دارد مطمئن باشد که به احتمال 90 درصد به امیکرون مبتلا شده است و باید قرنطینه خود را در منزل و محل کار رعایت کند تا افراد دیگر مبتلا نشود و شدت سرایت این سویه به قدری بالاست که هر کسی در خانواده ای امیکرون گرفته باشد اگر اعضای دیگر مراقبت نکرده و رعایت نکنند به این سویه مبتلا می شوند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 سال اظهار کرد: دستورالعمل تزریق واکسن به کودکان 9 تا 12 سال آمده است و از شنبه 9 بهمن می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و تزریق واکسن را داشته باشند.

 

کد خبر 1142226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha