سیزدهمین جشنواره ملی و سراسری «نخستین واژه آب» در دزفول برگزار شد

سیزدهمین جشنواره ملی و سراسری «نخستین واژه آب» با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب برای کودکان و نوجوانان در دبستان شهید راجی دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «مصطفی اسماعیل سالم» در حاشیه سیزدهمین جشنواره نخستین واژه آب اظهار کرد: سرانه مصرف آب در دنیا ۱۲۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر بوده که این میزان در کشور ما ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است.

 

مدیر آبفا منطقه دزفول به کارکردهای آب در زندگی روزمره مردم اشاره کرد و افزود: صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی باید مورد توجه و تاکید همگان قرار گیرد و از دانش آموزان تقاضا می شود به عنوان حامیان آب، به والدین خود تاکید کنند تا آب را به درستی استفاده و مصرف آن را مدیریت کنند.

 

وی آشنا کردن دانش آموزان با اهمیت آب و روش های صحیح مصرف را در نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه از آب جامعه مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اجرای برنامه های نمایشی و آموزشی و ترویجی در مدارس می تواند در این زمینه موثر باشد و این جشنواره نیز با هدف انتقال مفاهیم زندگی ساز آب به دانش آموزان پایه‌های ابتدایی که به عنوان نخستین واژه ای که خواندن و نوشتن آن را می آموزند برگزار می شود.

 

اسماعیل سالم ضمن تشکر از همکاری آموزش و پرورش دزفول و مدیریت و پرسنل دبستان شهید راجی دزفول در برگزاری این مراسم بیان کرد: آب یک نعمت خدادادی است که جایگزینی ندارد و باید بهینه مصرف شود لذا آموزش این امر مهم از پایه‌های ابتدایی آغاز شده تا از همان سنین پایین با اهمیت آب در زندگی روزمره و نسل های آینده آشنا شوند.

 

«امیر ظاهرطحان» نیز عنوان کرد: آب مایه حیات و زندگی است و برای همه ما با اهمیت است لذا مدیریت مصرف آن باید از سنین پایین آموزش داده شود.

 

سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول برگزاری این جشنواره را مثبت دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش دزفول در مقولات مختلف برای آموزش به دانش‌آموزان آمادگی کامل دارد لذا به محض پیشنهاد برای برگزاری جشنواره نخستین واژه آب ، هماهنگیهای لازم انجام گردید.

 

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی این چنینی باعث میشود دانش‌آموزان علاوه بر شناخت اهمیت آب، صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت مصرف را به خانواده‌های خود منتقل کنند. 

 

کد خبر 1142233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha