اجرای ۲۰ عنوان برنامه قرآنی در زیرکوه طی دهه فجر

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: طی دهه مبارک فجر بیش از ۲۰ عنوان برنامه از جمله محفل انس با قرآن، مسابقات قرآنی و اعزام کاروان قرآنی به روستاهای شهرستان زیرکوه اجرا می شود.

حجت الاسلام «احمد اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: یکی از دستاوردهای ارزشمند پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شدن بستر فعالیت‌های دینی و فرهنگی و رشد سریع فراگیری آموزه‌های قرآن کریم و تلاش در جهت نهادینه کردن آن در جامعه است که مستندات موجود و توفیقات حاصله در عرصه‌های مختلف قرآنی بیانگر کارنامه موفق این حوزه است.

 

مسئول کمیته قرآن ستاد دهه مبارکه فجر شهرستان زیرکوه ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه دهه فجر گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر است که همه ساله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری آن را در سراسر کشور مدیریت می‌کند.

 

مسئول تبلیغات اسلامی زیرکوه با توجه به اهمیت موضوع قرآن گفت: در این زمینه موفقیت‌هایی طی ۴۳ سال اخیر به دست آمده است که به منظور تبیین دستاوردهای قرآنی در ایام دهه فجر انقلاب پیشنهادی برای تاسیس و عضویت کمیته قرآن به ستاد ارائه شده است و از سال 86 این کمیته در ستاد اجرایی فعالیت خود را با مسئولیت دارالقرآن تبلیغات اسلامی آغاز کرده است و هر ساله برنامه های متنوعی در ایام دهه فجر توسط این کمیته برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی درخصوص ترکیب اعضای کمیته قرآن عنوان کرد: علاوه بر اداره تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، مدیر قرآن و عترت سازمان بسیج، دانشگاه پیام و مسئول اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی از اعضای کمیته قرآن هستند.

 

مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر شهرستان زیرکوه با بیان اينکه ۲۰ محور اصلی در دستور کار کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی در زیرکوه قرار دارد، افزود: روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان های حضرت امام اجرا می شود و بحث غبارروبی مزار شهدا و دیدار با امام جمعه در دستور کار قرار دارد؛ همچنین در 18 بهمن محفل انس با قرآن به صورت متمرکز در روستای شاهرخت با دعوت از کاروان قرآنی استان اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: برگزاری محافل انس با قرآن در روستاها و اجرای جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در طول دهه مبارک فجر در مدارس شهرستان و همچنین اعزام کاروان قرآنی به روستاهای شهرستان توسط مرکز قرانی انصارالمهدی (عج) از دیگر برنامه های این کمیته است.

 

 

 

 

کد خبر 1142260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha