زمان برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن اعلام شد/ تشکیل «اتحادیه قاریان» باید بررسی شود

میرزاجانی از برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم خبر داد و گفت: نشست تخصصی شورای عالی قرآن یازدهم تا سیزدهم بهمن ماه به میزبانی شورای عالی قرآن در حسینیه الزهراء(س) به صورت نیمه‌حضوری برگزار می شود.

«محمد تقی میرزاجانی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان قرآن کریم گفت: شانزدهمین نشست تخصصی استادان ،قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم در تاریخ یازدهم تا سیزدهم بهمن ماه به میزبانی شورای عالی قرآن در حسینیه الزهراء(س) واقع در مجتمع امام خمینی(ره) به صورت نیمه‌حضوری برگزار خواهد شد.

 

معاون اجرایی شورای عالی قرآن تصریح کرد: موضوع نشست شانزدهم، تلاوت قرآن، نغمه های دینی، رسانه ملی و فضای مجازی است که با اهتمام شورای عالی قرآن و با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن برگزار می شود.

 

میرزاجانی اظهار کرد: ما فراخوانی را در ماه های گذشته منتشر کردیم و از علاقه مندان قرآنی و رسانه ای خواستیم که ذیل موضوع این نشست چنانچه ایده، طرح و پیشنهادی دارند که می تواند در ارتقا و تحول حوزه تولید و پخش برنامه های قرآنی در رسانه ملی و فضای مجازی کمک کند، این ایده ها و طرح های خود را در آن زمان بندی مشخص شده برای ما ارسال کنند.

 

وی در ادامه افزود: تعدادی از علاقه مندان شرکت کردند، ایده ها و طرح های آنها با حضور اساتید قرآنی و رسانه ای بررسی شد، جلسات متعددی طی این چند ماه برگزار کردیم و بررسی های خیلی خوبی صورت گرفت. در همین نشستی که پیش رو داریم، هم آن ایده های برگزیده و منتخب ارایه خواهد شد و هم بعضی از کارشناسان زبده و با تجربه حوزه رسانه و قرآن نقطه نظرات کارشناسی خود را عنوان خواهند کرد و تعدادی از شخصیت های برجسته در حوزه رسانه و فضای مجازی هم به عنوان میهمانان ویژه ما دعوت شدند که اطلاع رسانی خواهد شد.

 

میرزاجانی خاطرنشان کرد:  این نشست که با طلیعه دوره جدید مدیریتی سازمان صدا و سیما مقارن شده،  می تواند مقدمه خوبی برای آغاز تحول در برنامه‌های قرآنی رسانه ملی باشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: چون هنوز به دلیل بحران کرونا محدودیت ها مرتفع نشده عمدتا در خدمت اساتید، قاریان، حافظان و علاقه مندان قرآنی تهرانی هستیم، عزیزان غیر تهرانی هم می توانند از طریق صفحه مجازی شورای عالی قرآن در برنامه آپارات به صورت زنده و لحظه به لحظه ما را دنبال کنند و از مباحث ارایه شده بهره مند شوند.

 

وی بیان کرد: برنامه ها هم در سه روز دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 16 تا 21 و 30 دقیقه پیش بینی شده است و امیدواریم برنامه موفق و موثری باشد.

 

وی با اشاره به پیشنهاد استاد بادپا در خصوص تشکیل اتحادیه قاریان اظهار کرد: بالاخره جناب استاد بادپا از اساتید و پیشکسوتان قرآنی ما هستند که هم در عرصه تلاوت قرآن کریم و هم در عرصه تلاوت های قرآنی سوابق بسیار خوب و درخشانی دارند. قطعا این پیشنهادی که ارایه کردند، نتیجه چندین دهه تجربه فعالیت ایشان در این حوزه می باشد.

 

معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت:بنده این طرح را مطالعه و بررسی کردم و از آنجا که هنوز خودم به یک جمع بندی نهایی نرسیدم و با توجه به ابهاماتی که در ذهن دارم، نیاز است که با استاد بادپا در میان بگذارم تا بتوانیم با همفکری یکدیگر به یک اظهارنظر کارشناسی برسیم ولی واقعیت این است که هنوز به یک جمع بندی مشخص نرسیدیم.

کد خبر 1142292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha