ارومیه یکی از قطبهای طنز کشوری است

هوشمند قره باغ کفت: کتاب «لبخند آذربایجان» به همت سعید سلیمانپور تدوین شده که شامل اشعار و آثار نثر طنزآمیز استان آذربایجان غربی است.

«احد هوشمند قره باغ»، به مناسبت انتشار و رونمایی کتاب «لبخند آذربایجان»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه با بیان اینکه این کتاب شامل اشعار و آثار نثر طنزآمیز استان آذربایجان غربی، گفت: کتاب «لبخند آذربایجان» به انتخاب و تدوین سعید سلیمانپور در سال جاری به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و شهرداری ارومیه از سوی انتشارات "آسمان کتاب"در ارومیه منتشر شده است.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: در این کتاب صد صفحه ای، ۴۴ اثر طنزآمیز از ۲۲ شاعر و نویسنده استانی به زبان فارسی و ترکی آمده آمده است.

این مسئول ادامه داد: قالب های این کتاب شامل غزل، قصیده، مثنوی، بایاتی آذربایجانی است و محتوایش شامل موضوعات و محورهای اجتماعی، انتقادی، اخلاقی، تاریخی، بومی و ملی بوده و همچنین داستانها و آثار منثور دارای مفاهیم و پیامهای اجتماعی است.

وی افزود: دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی در سال ۱۳۸۹ با مدیریت سعید سلیمانپور  تاسیس شد و در این مدت علاوه بر تربیت نسلی از طنزپرداران جوان، ارومیه را به یکی از قطب های طنز کشوری تبدیل کرده، به طوری که مورد توجه اساتید بزرگ و ملی طنز کشوری مثل کریمی مراغه ای و  اسماعیل امینی و اهالی ادب و اندیشه قرار گرفته است.


هوشمند ادامه داد: در این کتاب آثاری از طنزپردازان بزرگ و جوان استانی درج شده مثل مرحوم محمود شامی و  باباعلی جوانمرد و  اساتیدی برجسته از جمله حمید واحدی و بهرام اسدی و  جوانانی همچون  محمد رنجبری و فرزانه ولی زاده که بعضی از این اساتید پیشکسوت و جوان در سطح ملی حائز رتبه های ادبی شده اند، به کار رفته است.

وی گفت: همچنین یکی از ویژگی های کتاب لبخند آذربایجان مصور بودن تک تک آثار است  که توسط هنرمند توانای ارومیه ای رعنا اصغری تصویرسازی شده که مناسب محتوای آثار است و حمیدرضا حمزه پور مسئول صفحه آرایی و طراحی کتاب بوده و  کتاب توسط شاعر مصطفی قلیزاده علیار ویراستاری شده است.

گفتنی است؛ کتاب «لبخند آذربایجان» به مناسبت هفته فرهنگی ارومیه، بعد از ظهر پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ با حضور جمعی از شعرا و اهل ادب و صاحبان این کتاب، طی مراسمی در حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه رونمایی و از شاعران و نویسندگان صاحب اثر در کتاب، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1142363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha