بیخیال بهبود معیشت معلمان و کارکنان سیستم قضایی نشده‌ایم

حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به اینکه معلمان نگران وضعیت معیشتی خود نباشند، گفت: معلمان عزیز بدانند که تمام ارکان حکومت به خصوص رئیس جمهور و مجلس در حال پیگیری و ساماندهی وضعیت معیشتی آنها هستند و این طور نیست که بی خیال شده باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خمینی شهر؛ جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر با موضوع برنامه ریزی جهت بهره برداری از مدرسه تکمیل شده قلعه امیریه، تجلیل از خیر مدرسه ساز کشوری آقای داورپناه، برنامه ریزی دهه فجر، بررسی میزان ترک تحصیل دانش آموزان در شرایط کرونا و هدایت تحصیلی و توسعه رشته های فنی و حرفه ای با حضور حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

 

در این جلسه حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به اینکه معلمان نگران وضعیت معیشتی خود نباشند، اظهار کرد: معلمان عزیز بدانند که تمام ارکان حکومت به خصوص رئیس جمهور و مجلس در حال پیگیری و ساماندهی وضعیت معیشتی آنها هستند و این طور نیست که بی خیال شده باشیم.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر موارد و ایرادات قانونی در این زمینه وجود دارد ادامه داد: در این باره نه تنها به فکر بهبود معیشت معلمان بلکه به فکر معیشت کارکنان سیستم قضایی هم هستیم و در حال پیگیری مشکلات آنان هم بوده ایم.

 

حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به حجم وسیع کار و مراجعه کننده در ادارات و دادگستری ها گفت: با وجود این همه ارباب رجوع در دادگستری ها، حقوق دریافتی آنها درخور شأن نیست و رسیدگی به وضعیت معیشتی این قشر زحمتکش نیز ضروری است منتها باید پروسه و جریان قانونگذاری به شکلی صورت بگیرد که منابع مالی آن نیز تامین شود.

 

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته نیز بسیاری از قوانین مصوب شده برای ارگان‌هایی مثل بهزیستی و ایثارگران به دلیل نبود تامین مالی اجرایی نشده است، گفت: تامین منابع مالی برای اجرای قوانین یک واقعیت انکارناپذیر است وگرنه قوانین ابتر خواهد ماند.

 

حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد: عدم اجرای برخی قوانین بعضا در ادوار گذشته هم اتفاق افتاده و قوای سه‌گانه هرکدام توپ را به زمین دیگری می اندازد و این از نظر انصاف به دور است، اینکه دولت برای اجرای قانون توپ را به زمین مجلس و مجلس به زمین شورای نگهبان بیاندازد حکمرانی عاقلانه ای نیست.

 

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاکمیت و نه فقط مجلس به دنبال تعیین روشی مطمئن برای اجرای قوانین در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان با در نظر گرفتن تامین مالی است.

 

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر نیز یکی از جدی ترین مباحث و موضوعات در مجلس و کمیسیون ها رسیدگی به مشکلات معیشتی معلمان است و گشایش هایی هم در این زمینه صورت گرفته است.

 

کد خبر 1142376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha