اورژانس اجتماعی در کاهش بحران ‌های فردی و خانوادگی موثر بوده است

فیروزی گفت: با وجود مشکلات ناشی از کرونا، تحریم‌ها، کاهش سطح رفاه اقتصادی خانواده‌ها و افزایش آسیب‌ های فضای مجازی در سال‌های اخیر، اورژانس اجتماعی، عملکرد بسیار قابل قبولی در کاهش بحران ‌های فردی و خانوادگی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فیروزی» در کارگاه آموزشی کارشناسان اورژانس اجتماعی افزود: با وجود مشکلات ناشی از کرونا، تحریم‌ها، کاهش سطح رفاه اقتصادی خانواده‌ها و افزایش آسیب‌ های فضای مجازی در سال‌های اخیر، اورژانس اجتماعی، عملکرد بسیار قابل قبولی در کاهش بحران ‌های فردی و خانوادگی داشته است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزایش مراجعات مردم در زمینه کودک‌آزاری، همسرآزاری و خشونت خانگی به اورژانس اجتماعی را نشانه‌ بالا رفتن سطح آگاهی مردم دانست و گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی تلاش می‌کنند در سه مرحله پیش از بحران، حین بحران و پس از بحران، مداخلات کارشناسی و تخصصی داشته باشند که حداکثر تأثیر را در حل مشکلات داشته باشند.

 

وی گفت: عملکرد کارشناسان اورژانس اجتماعی و گزارش‌های مددکاری و روان‌شناسی در مداخلات انجام شده، داده‌های بسیار مهمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

 

فیروزی خاطر نشان کرد: متأسفانه با توجه به مشکلات اجتماعی موجود، داده‌ها حکایت از افزایش آمار خودکشی در برخی مناطق دارد که باید توسط متخصصین ما مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: البته هر کشور دیگری در این سطح تحت تحریم‌های ظالمانه و هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار می‌گرفت شرایط بسیار بدتری را تجربه می‌کرد، این نتیجه‌ ایمان دینی و بردباری مردم عزیزمان است که شاهد مشکلات و آسیب‌های کمتری هستیم.

کد خبر 1142409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha