اهم تغییرات کنکور سراسری در سال های آینده

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور مهمترین تغییرات کنکور طی سه سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش و آموزش کشور در نشست خبری که با محوریت برگزاری کنکور سراسری 1401 برگزار شد، گفت: کنکور سراسری سال 1401 بر اساس قوانین سال 1392، اصلاحیه مجلس در سال 1395 و قانونی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیرا به تصویب رسیده است، برگزار می شود.

 

او با بیان اینکه سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1401 از 30 درصد به 40 درصد افزایش پیدا کرده که به صورت مثبت است و سوالات نیز به صورت محتوایی از کتاب های درسی تهیه و تدوین شده است.

 

پورعباس با بیان اینکه پاسخ نامه آزمون استرس زا است، گفت: امسال دفترچه و پاسخ نامه ارتقای سه برابری پیدا می کند که شامل یک دفترچه عمومی، دو دفترچه تخصصی، یک پاسخ نامه عمومی و دو پاسخ نامه تخصصی است. پاسخ نامه حدود 80 دقیقه در دست داوطلب قرار خواهد گرفت که پس از اتمام پاسخ نامه بعدی داده می شود، اینگونه امنیت آزمون افزایش می یابد.

 

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: تعداد سوالات به تبع دفترچه ها تغییر می کند و ممکن است تعداد سوالات برخی از دروس 4 تا 5 سوال کاهش می یابد. همچنین گروهی را سازماندهی می کنیم تا فعالیت افرادی که وعده قبولی به دانشجویان را می دهند، بررسی کنند. ممکن است برخی از افراد از طریق تلفن همراه اسمارس به کنکور نفوذ پیدا کرده اند که امسال بر روی کیت ها متمرکز شده ایم تا آنها را شناسایی کنیم.

 

به گفته پورعباس، نتایج کنکور سراسری 1401 پیش از مهر ماه اعلام می شود.

 

او همچنین درباره بررسی سهمیه های کنکور نیز گفت: سهمیه های کنکور تعدد زیادی دارد که بررسی این موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اگر به تصویب برساند، اطلاع رسانی می کنیم.

 

او بیان کرد: باید یک سنجش را برای کنکور در نظر بگیریم که کمترین استرس را به داوطلبان بدهد. در کنکور برنامه سوالات از جمله بسته پاسخ کوتاه، سوالات تشریحی و سوالات چند گزینه خواهیم داشت که استرس را کاهش می دهد.

 

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری حداقل دو بار کنکور را تصویب کرده است، گفت: با طراحی آزمون هوشمند طی سه سال آینده می توان هر ماه یک آزمون برگزار کرد و پیشنهاد داده ایم هر داوطلب بتواند تنها دو بار در آزمون شرکت کند.

به گفته او سال 1402  و  1403 کنکوری سراسری به صورت الکترونیکی و هوشمند برگزار می شود.

کد خبر 1142446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha