همه باید برای تببین انقلاب تلاش کنند/ نسل های کنونی باید تبیین کننده انقلاب باشند

آیت الله علما، گفت: همه باید برای تببین انقلاب تلاش کنند، باید غیرت دینی داشته و هر کسی در هر کجا از ادارت گرفته تا دانشگاه ها و مدارس باید عنوان کند که انقلاب اسلامی چه آثار و برکات زیادی برای مردم ما داشته و این دستاوردها باید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز(۹ بهمن) در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر کرمانشاه که در بیت امام جمعه برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) درسخنرانی هایشان در سال ۱۳۴۲ که اوایل نهضت انقلاب بود، ۵۰ سال آینده را در نظر می گرفتند و از همان زمان تا لحظه رحلتشان در تلاش برای تبیین انقلاب بودند و مقام معظم رهبری نیز در سخنانی اخیرشان با تاکید بر روی مسئله تبیین انقلاب، به ۱۰۰ سال آینده نگاه می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: زمانی که امام (ره) به قم، عراق، ترکیه و پاریس تبعید شدند و زمان حضور در زندان قیطریه تهران هرجایی که می رفتند، تلاش می کردند اثرگذار باشند و انقلاب را حتی در این شرایط سخت تببین کنند و دست از تلاش و مجاهدت بر نمی داشتند.

 

وی بابیان اینکه نوجوانان و جوانان کنونی ما امام(ره) را به خوبی نمی شناسند و انقلاب را ندیده اند، پس تا جایی که امکان دارد باید اینها را به آنها گفت، خاطر نشان کرد: نسل انقلاب این وظیفه را دارند که برای نسل های کنونی تبیین کننده انقلاب باشند و  در این راه مقاومت ها، شجاعت ها و ایستادگی های امام(ره) را از زمان طلبگی تا زمان رحلت بازگو کنند.

 

آیت الله علما با اشاره به برنامه های ایام دهه فجر ، تصریح کرد: ما نباید فقط دلخوش به برگزاری جشن و شادی در عید انقلاب باشیم بلکه لازم است برای ترویج و گسترش فکر و جهاد تبیین تلاش کنیم و این‌ موضوع باید در منبرها و از سوی اهالی قلم، فکر و فرهنگ به روش‌های مختلف دنبال شود.

 

 

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: هرکسی باید انقلاب را به زبان خودش تبیین کند، اگر این کار را نکنیم و کوتاهی شود دستاوردهای انقلاب و آثار و برکاتی که به همراه داشته دیده نمی شود و از بین می رود و این امر نباید هیچ وقت صورت پذیرد.

 

*باید در مقابل هجمه های دشمنان ارزش های انقلاب را تبیین کنیم

 

در ادامه این نشست علیرضا شهرستانی گفت: باید در مقابل هجمه های دشمنان ارزش های انقلاب را تبیین کنیم و این وظیفه اصلی اهل علم و فرهیختگان حوزه و دانشگاه است.

 

رییس شورای نخبگان ستاد دهه فجر افزود:جنس سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بسیار تازه و به روز است، لذا می بینیم، حضرت آقا فرمودند که دشمن آرایش جنگی گرفته و ملت هم باید آرایش نظامی بگیرند و در دیدار ویدئو کنفرانس با دانشجویان، فرمودند باید به معنای واقعی کلمه جهاد کنید، و ابهامات را رفع کنید.
 

وی با اشاره به اینکه مخاطبین حضرت آقا تمام آحاد مردم خصوصاً نخبگان و اهل علم است،خاطر نشان کرد: زیرا برای همه ما مبرهن است که باید در مقابل شبهه افکنی دشمن، روشنگری کنیم، در مقابل القای یأس و ناامیدی از طرف دشمن، امیدواری و نشاط را بوجود آوریم و در مقابل هجمه های پی درپی دشمن، موفقیت های برجسته کشور را به رخ بکشیم.
 

 

 

وی در پایان گفت: باید همیشه و به اقتضای زمانه، این جهاد تبیین را به عنوان یک وظیفه انجام دهیم، چون سود این تبیین به جامعه می رسد و فرزندان ما از آن به انتفاع خواهند رسید.

 

کد خبر 1142475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha