شبکه اینترنتی دانشگاه فعال شده است

دکتر مقیمی با بیان اینکه فعالیت های فکری خوبی در کشور صورت می گیرد اما پیاده نمی شود، گفت: ارزشمندی این فعالیت ها به این است که به منصه ظهور برسند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر سید محمد مقیمی امروز شنبه نهم بهمن در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: در راستای ایجاد رشته های چند رشته ای و میان رشته ای سه دانشکده حکمرانی، گردشگری و تجارت را شکل دادیم. به تجارت در قالب یک فرآیند سیستمی و مدیریتی باید نگاه شود. برای شکل گیری تجارت بین الملل فعالیت های بیمه ای، مالیاتی، مالی و نهادسازی در بخش مالی متناسب با ارتقای تجارت داخلی و خارجی باید ساماندهی شود. ما مجموعه این موارد را در قالب دانشکده تجارت در نظر گرفتیم.

 

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی را در شعار دانشگاه تهران داریم، عنوان کرد: همه فعالیت ها باید علم نافع باشد. نیازهای مردم، سازمان ها و صنایع باید برطرف شود. وظیفه دانشگاه فقط تربیت متخصصان نیست بلکه جامعه باید از این متخصصان بهره ببرد. در این راستا مسایل جامعه باید رصد شود و ما باید پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

 

وی از تاسیس شبکه اینترنتی دانشگاه تهران خبر داد و افزود: این شبکه از 16 آذر کار خود را آغاز کرده است. این رسانه باید نقش رابط را برای دانشگاه ایفا کند. شبکه اینترنتی دانشگاه تهران مسایل دانشگاه را رصد می کند و آن را به اطلاع هیئت علمی و نهادهای تصمیم گیرنده در دانشگاه می رساند. آنچه در دانشگاه تولید شده است، باید به اطلاع ذی نفعان بیرون نیز رسانده شود که این نیز یکی از وظایف شبکه اینترنتی دانشگاه تهران است.

 

رییس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هدف ما این است که عقلانیت را با معنویت توام کنیم، گفت: همه اینها باید همراه عمل باشد. اگر فعالیتی شکل می گیرد باید به منصه ظهور برسد و در عرصه عمل پیاده شود تا ارزش داشته باشد. یکی از معضلات موجود در کشور این است که فعالیت های فکری خوبی شکل می گیرد اما پیاده نمی شود.

 

دکتر مقیمی با اشاره به بازگشایی دانشگاه ها بیان کرد: دانشگاه تهران مدیریت آموزش عالی استان تهران را نیز بر عهده دارد. مقرر شد از نیم سال دوم سال تحصیلی کلاس ها به شکل تدریجی با شیب قابل قبول حضوری شود. آموزش حضوری را به آمادگی دانشگاه ها محول کردیم اما حتما باید آموزش حضوری را گام به گام آغاز کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: جناب آقای رییس جمهور به دانشگاه ها اعلام کردند که بحث حضوری شدن آموزش را عملی کنند؛ ما نیز در این راستا امکانات را بررسی کردیم، نشست های متعددی در شورای دانشگاه با روسای دانشکده ها تشکیل دادیم، بازدیدهایی از خوابگاه های دانشجویی داشتیم، با سازمان برنامه و بودجه جلسه ترتیب دادیم. از آنجایی که دانشگاه تهران همواره مورد توجه حضرت آقا بوده است و همواره این دانشگاه پیشرو و پیشگام بوده است با فضای جهادی روبرو هستیم، دانشجویان نیز برای آموزش حضوری اقبال نشان دادند. از طرفی اعضای هیئت علمی به خاطر عدم حضور دانشجو در دانشگاه ها احساس خوبی ندارند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اقبال دو سویه برنامه کار را به گونه ای چیدیم که اگر مشکلی از جناب ستاد کرونا وجود نداشته باشد، آماده آموزش حضوری خواهیم بود. دو هزار نفر در کوی دانشگاه هستند و ما آمادگی خود را برای پذیرایی از همه دانشجویان اعلام می کنیم. 20 هزار نفر از 45 هزار نفر دانشجوی تهران در یک نظرسنجی شرکت کردند، پرسش این بود که آیا کلاس های حضوری را ترجیح می دهند یا آموزش مجازی را، 55 درصد اعلام کردند که آمادگی دارند حضوری آموزش ببینند و 45 درصد علاقه مند به کلاس های مجازی بودند. ما برای دانشجویان اجبار و الزامی قرار ندادیم. کسانی که نگران کرونا هستند و معذوریت دارند، الزامی ندارد در کلاس های حضوری شرکت کنند. ما فضا را به گونه ای آماده می کنیم که استاد حاضر در کلاس باشد و از سویی فضای آموزش مجازی را نیز مدیریت کند.

 

رییس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اساتید در سر کلاس حضور پیدا می کنند، از طریق ابزارهای سمعی و بصری که در اختیار آنها قرار می دهیم کلاس را برای آموزش مجازی دانشجویان اداره خواهند کرد. مقرر شده آزمون پایان ترم حضوری برگزار شود چه برای دانشجویانی که آموزش حضوری دیدند و چه برای افرادی که به صورت مجازی در کلاس ها شرکت کردند. می دانیم که برخی از دروس عملی هستند. بعد از ماه مبارک رمضان یعنی اردیبهشت دانشجویان باشد به صورت حضوری تا پایان ترم در آزمایشگاه ها حضور یابند و دروس علمی را به شکل حضوری آموزش ببینند.

 

دکتر مقیمی در مورد تامین خوابگاه تصریح کرد: به تمام دانشجویان غیر بومی که متقاضی خوابگاه هستند، خوابگاه داده می شود، بحث تغذیه آنها مد نظر قرار می گیرد، ضمن اینکه تمام پروتکل های بهداشتی رعایت خواهد شد. در این راستا با دانشکده علوم پزشکی جلساتی داشتیم که همکاری و نظارت لازم را داشته باشد. از ورود دانشجویانی که واکسن نزدند به خوابگاه ها جلوگیری می شود. علاوه بر این تسهیلاتی فراهم می شود تا دانشجویانی که واکسن نزدند، واکسینه شوند.

 

کد خبر 1142478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha