باید ثبات تصمیم گیری برای صادرکنندگان شکل گیرد

ایمانیه گفت: بیش از یکصد بخشنامه صادر شده که برخی از آنها متناقض دیگری است و باعث سردرگمی شده است و باید ثبات تصمیم گیری برای صادرکنندگان شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (شنبه 9 بهمن) در جلسه بزرگداشت روز ملی صادرات که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات صادرکنندگان، گفت: صادرکنندگان در مقابله با تحریم بسیار با ما همکاری کردند.

استاندار فارس با یادآوری این مطلب که عزیزان در دورزدن تحریم ها کمک کردند و امروز هم کشور نیازمند صادرکنندگان است، اظهار کرد: بحث پایانه صادرات را در حال پیگیری هستیم و بیش از یکصد بخشنامه صادر شده که برخی از آنها متناقض دیگری است و باعث سردرگمی شده است و باید ثبات تصمیم گیری برای صادرکنندگان شکل گیرد و اگر چنین شود می توان بزرگترین خدمت دانست که با تغییرات در دولت و مجلس کمترین تغییر را شاهد باشیم.

وی از صادرکنندگان خواست تا در کنار صادرات هم صنایع دیگری ایجاد کنند، یادآور شد: 30 درصد صادرات ما از کشاورزی و خدمات است و مابقی هم نیازمند صنایع تبدیلی و سایر بخش های صنایع و معادن است.

به گفته ایمانیه، خام فروشی ظلم به این مملکت است و از صادرکنندگان خواهش دارم کیفیت محصول خود را در دستور کار قرار دهند و با کیفیت می توان برندسازی کرد و لازم است برای دفاع از حیثیت کشور از منافع کوتاه مدت چشم پوشی و به منافع بلند مدت فکر کرد.

استاندار فارس اظهار کرد: بسته بندی هم یکی از مواردی است که باید به درستی شکل گیرد چرا که در کنار کیفیت بسته بندی خوب هم باید شکل گیرد چرا که به بسته بندی هم توجه ویژه می شود.

ایمانیه افزود: من از پیشنهادات اقتصادی استان حمایت می کنم و آنچه در حد توان و اختیارات استان است حمایت می کنم و آنچه که به کشوری مربوط می شود هم پیگیری برای به ثمر نشستن خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت استان آماده است از صادرکنندگان حمایت کند که جای پایی در قطر برای جام جهانی 2022 باز شود و این باید به صورت دراز مدت شکل گیرد، اظهار کرد: این فرصت خوبی است که بسیاری از ایرانی های مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس استان فارسی هستند و این یک ظرفیت مهم است که شاید در هیچ استانی نباشد.

کد خبر 1142511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha