سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر تشکیل شد

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر با دستور جلسه بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان، تشکیل کمیته های فرهنگ، خانواده و اجتماع، فرهنگ و اقتصاد، فرهنگ و امنیت و نظم، فرهنگ و مسجد در محل دفتر امام جمعه شهر ابهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: مشکلات فضای مجازی، مشکلات ازدواج جوانان و آسیب های طلاق، مشکلات اعتیاد در منطقه و پایین آمدن سن اعتیاد به ویژه در بین خانم ها، کمرنگ شدن سبک زندگی ایرانی اسلامی با افزایش نفوذ فرهنگ غربی، مشکلات بد حجابی و سگ گردانی و قانون گریزی به عنوان ضد فرهنگی از آسیب های این شهرستان است.

 

آیسان صادقی در ادامه اعضای پیشنهادی کمیته های فرهنگ و خانواده و اجتماع، فرهنگ و اقتصاد، فرهنگ و امنیت و نظم، فرهنگ و مسجد را نیز مطرح نمود تا اعضا نظرات خود را اعلام نمایند.

 

حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر با اشاره به نقش راهبردی این شورا در مسائل فرهنگی و تعهد اعضای شورای فرهنگ عمومی در قبال مصوبات گفت: موازی کاری فرهنگی بین دستگاه ها را می توان به همکاری تبدیل نمود و اعضای شورا تعهد اخلاقی برای اجرایی نمودن مصوبات دارند و و ملزم می باشند مشکلات و مسائل فرهنگی که بر اساس نظرات و پیشنهادات به صورت مصوبه مطرح می شود از سال 1401 به صورت عملیاتی پیگیری نمایند.

 

رئیس دادگستری شهرستان، مسئله طلاق را یکی از معضلات عمده در شهرستان عنوان نمود و گفت: با توجه با وجود اینکه در پرونده های دادگستری سعی بر این است که زوجین را از طلاق منصرف نماییم به نسبت جمعیت شهرستان این پرونده ها آمار بالایی دارند و بی توجهی خانواده به ویژه پس از طلاق نسبت به تربیت فرزندان اثرات سوئی در جامعه به دنبال دارد.

 

رستمخانی در ادامه مصرف بالای سیگار و رواج مصرف مشروبات الکی به ویژه در زنان را از جمله مشکلات عمده فرهنگی شهرستان عنوان نمود و گفت: در بحث خانواده باید به این مشکلات منطقه توجه ویژه ای نمود که این در بیشتر مواقع این مسائل منجر به طلاق نیز می شود.

 

احمدی تبار فرمانده سپاه ناحیه ابهر در ادامه بیکاری و اعتیاد را عمده مشکل فرهنگی شهرستان که گاهاً منجر به طلاق نیز می شود عنوان نمود. همچنین تشکیل کمیته سواد رسانه ای را در ذیل شورای فرهنگ عمومی ضروری دانست.

 

در ادامه سایر اعضا نیز موارد و مشکلات را جهت جمع بندی و مطرح نمودن در کمیته های پیشنهادی ارائه نمودند.

کد خبر 1142606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha