قطعی یک هفته ای آب، اهالی دهستان تکمران را کلافه کرد

بخشدار سرحد شیروان گفت: اینک یک هفته است که آب اهالی دهستان تکمران بخش سرحد شیروان قطع است و مردم از این وضعیت گلایه مند و کلافه هستند.

«احمد رضوانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: ترکیدگی لوله و نقص فنی در شبکه انتقال باعث شده یک هفته ساکنان 6 روستای دهستان تکمران (بیش از 400 خانوار مشتمل بر دوهزار نفر جمعیت) واقع در بخش سرحد این شهرستان از داشتن آب محروم باشند.

 

بخشدار سرحد شیروان عنوان کرد: دهستان تکمران شامل 14 روستا است که آب شُرب آن از طریق مجتمع آبرسانی تکمران که از چشمه چهل کانی تامین می شود و یک هفته است آب 6 روستا به دلیل نقص فنی در شبکه انتقال قطع است که آبرسانی به روستاهای مزبور روزانه دو مرتبه با تانکر 10 هزار لیتری صورت می گیرد.

 

رضوانی با اشاره به تلاش همکاران اداره آب و فاضلاب شیروان در خصوص حل این مشکل خاطرنشان کرد: تاکنون این مشکل برطرف نشده و طی تماس های صورت گرفته با این اداره پاسخی مبنی بر حل مشکل جهت خدمات رسانی بهتر به مردم دریافت نشده است.

 

وی علت ترکیدگی لوله را حوادث و اتفاقات عنوان کرد و افزود: انتظار می رود اداره آب و فاضلاب جهت رفع اتفاقات و حل مشکل آبرسانی به روستاها همکاری های لازم را داشته باشد زیرا که با کوچیکترین ترکیدگی تمام مجتمع با مشکل مواجه می شود.

 

 وی اضافه کرد: در صورت برطرف شدن مشکل آب به دلیل خالی بودن منبع پس از 48 ساعت منبع پرآب خواهد شد که سعی داریم پیگیری های لازم را انجام دهیم تا به زودی و در اسرع وقت آبرسانی به روستاهای مزبور صورت گیرد.

 

بخش سرحد شيروان با گستره هزار و 44 كيلومتر مربع، 33 روستا، آبادي و 26 دهياري دارد كه دو هزار و 692 خانوار مشتمل بر 11 هزار و 500 نفر در آن سكونت دارند.


شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پر جمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 1142672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha