کاروان قرآنی انقلاب در دهه فجر راه اندازی می شود

حجت الاسلام رضایی از برگزاری پویش «پرچم افتخار – سرود افتخار» در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به مناسبت دهه فجر کاروان قرآنی انقلاب در شهرستان های مختلف استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«احمد رضایی» ظهر امروز (۱۰ بهمن) در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به افزایش هجمه دشمن علیه نظام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از ابزار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که دسیسه‌های دشمنان را ملغی می‌کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین، تصریح کرد: تحریف انقلاب یکی از اقدامات دشمنان است بنابراین جهاد تبیین یک عامل بسیار اثرگذار برای جلوگیری از تحریف است. ائمه اطهار(ع) در در برهه های مختلف زمانی از ابزار تبیین استفاده می کردند.

 

وی در ادامه جهاد تبیین را مقابله با روایت سازی های جعلی دشمنان دانست و افزود: آنچنان دشمنان در حال القا به جامعه انقلابی و اسلامی هستند که عده ای آن را باور می کنند لذا باید آرمان ها، برکات انقلاب به خوبی بیان و در جامعه تبیین شود تا در حرکت قطار انقلاب کمک کند و سد بزرگی بر سر راه دشمنان شود.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از بهترین فرصت ها برای جهاد تبیین است، عنوان کرد: همه افراد در هر مسئولیتی باید خود را تبیین‌گر بدانند و این تکلیف همگانی است.

 

برگزاری پویش «پرچم افتخار» در خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان در دهه فجر با رویکرد تبیین‌گری خواهد بود، ادامه داد: یکی از این برنامه ها اجرای پویش پرچم افتخار در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان است که حداقل هزار پرچم جمهوری اسلامی بین مردم برای نصب سردر منازل و مغازه ها توزیع خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: افرادی که تمایل به شرکت در پویش پرچم افتخار و درخواست هدیه پرچم را دارند باید عدد ۱ را به سر شماره ۳۰۰۰۲۱۲ ارسال کنند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه برای ارسال تصاویر و فیلم‌های مربوط به نصب پرچم در سر دَر خانه‌ها نیز باید عدد ۲ به سر شماره ۳۰۰۰۲۱۲ ارسال شود، افزود: همچنین در قالب همین پویش، طرح بزرگ «سرود افتخار» نیز اجرا می‌شود که برای شرکت در این بخش از پویش باید عدد ۳ را به سر شماره ۳۰۰۰۲۱۲ ارسال کنند و سرود آنان در شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

 

وی در ادامه به برنامه های شاخص اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: دیدار جوانان و جمعی از فعالان شاخص قرآنی با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نمایشگاه انقلاب در محل مدارس صدرا، فضاسازی هیات مذهبی و مساجد، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، روایت‌گری و بیان خاطر انقلاب اسلامی توسط فجرآفرینان، برپایی کارگاه سبک زندگی قرآنی، دیدار و تجلیل از روحانیون پیشکسوت و فعالان دوران انقلاب، اجرای سرود و پخش تولیدات جامعه هدف در فضای مجازی استان و کشور از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه فجر است.

 

۶۰۰ محل انس با قرآن در دهه فجر برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه کتاب انقلاب و محصولات قرآنی در ۱۰۰ نقطه استان خبر داد و افزود: به مناسبت دهه فجر ۶۰۰ محفل انس با قرآن در مساجد، هیات مذهبی و موسسه های قرآنی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به فعالیت ویژه ۵۰۰ سخنران در سطح استان، خاطر نشان کرد: چهار گروه ویژه تبلیغی در ایام الله دهه فجر از قم وارد خراسان جنوبی می‌شوند که در برخی از شهرستان‌های مستقر خواهند شد تا به کار تبلیغی بپردازند.

 

وی در ادامه راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب در شهرستان های مختلف، برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، راه اندازی پویش قرآنی در بین دانش آموزان، برگزاری همایش تجلیل از اساتید و پیشکسوتان قرآنی، شناسایی و اعزام گروه‌های جهادی قرآنی به مناطق محروم و اجرای مسابقه قرآنی به صورت روزانه را از دیگر برنامه های دهه فجر امسال اعلام کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان از برگزاری مراسم اعتکاف در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: برگزاری این مراسم معنوی امسال با توجه شرایط کرونایی با حداقل جمعیت و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1142842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha