مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی در زنجان آسیب شناسی می شود

خالقی با اشاره به اینکه کارگران داری احساس انسانی با وظایف و حقوق قانونی معین در جامعه فعالیت می کنند، بر ضرورت آسیب شناسی مشکلات این قشر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرماندار زنجان، در دیدارصمیمی با اصغر نجاری،  دبیراجرایی و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر زنجان، با اشاره به اهمیت پیگری اعضای خانه کارگر استان زنجان در خصوص رفع مشکلات جامعه کارگری، اظها رداشت: همه دستگاههای اجرایی استان با تعامل و مساعدت برای توسعه تولید و اشتغال تلاش خواهیم کرد.

 

پرویز خالقی، با بیان اینکه اعتقاد بر حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایی داریم، ادامه داد: برای ایجاد فضای امنن و امنیت شغلی جامعه کارگر از هیچ تلاشی فرو گذار نیستیم .

 

به گفته وی، مسئولین همواره از زاویه مصرف کننده به حوزه کار وکارگری و واحد های تولیدی نگاه می کنند، تاکید کرد: برخی مشکلات و مسائل مربوط به جامعه کارگری مسائل کشوری است که در سطح کلان مورد بررسی و با توجه به قوانین مصوب رفع  می شود.

 

خالقی،  با اشاره  به اینکه کارگران جامعه  ابزار کار نیستند، کارگر داری احساس انسانی با وظایف و حقوق قانونی معین هستند ، تاکید کرد ، من نیز با افتخار اعلام می کنم بنده هم عضو جامعه کارگری و خانه کارگر هستم.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان،  نیز درادامه این دیدار صمیمی ، با اشاره به اینکه منافع ملت در موفقیت و منافع دولت است، اظها رداشت: تشکل های کارگری همواره در کنار نیروی انسانی مولد و دولت و برای بهبود شرایط  و امنیت و رفاه کارگران تلاش می کند.

 

اصغر نجاری با بیان اینکه نزدیک بر 32هزار نفر عضو خانهکارگر زنجان هستند، افزود: خانه کارگر تشکلی است صنفی، خدماتی ، آموزشی و رفاهی در راستای رفاه و عدالت اجتماعی صنوف فعالیت می کند.

 

وی، با اشاره به بهره مندی اعضا خانه کارگر از مراکز آموزشی به صورت رایگان و اسکان اعضا در شهر های توریستی ، مذهبی ، زیارتی،  تصریح کرد: رفع مشکلات واحد های دارای مشکل در استان حائز اهمیت این مجموعه است.

 

به گفته نجاری اعضای  خانه کارگر با تعامل دستگاههای اجرایی استان در صدد بررسی ، آسیب شناسی و رفع مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی دراستان است.

 

وی، با اشاره به تعامل دو سویه در این حوزه، تاکید کرد: خانه کارگر در حوزه های آموزشی داری سابقه طولانی است که شاهد انعقاد تفاهم نامه های های اداری در حوزه های مشاغل مختلف بدون هزینه از متقاضیان ثبت می کند.

 

به گفته نجاری، روابط کارفرمای و کارگری باید در راستای رعایت قوانین حقوقی و عدالت اجتماعی انجام گیرد، دستگاههای متولی استان نیز دارای تعامل و همکاری مطلوب در این زمینه هستند.،

 

وی، بابیان اینکه 200هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، با ابراز امیدواری گفت: برای رفع نارسایی ها و نگرانی های و ایجاد امنیت شغلی جامعه کارگری همواره در استان تلاش خواهیم کرد.

 

دبیراجرایی خانه کارگر زنجان، با اشاره  اینکه خانه کارگر در کنار دولت و مردم با رویکرد تعامل درصدد طرح دیدگاهها و مطالبات صنفی کارگران است، تصریح کرد: در حال حاضر 550 نفر از کارگران برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که نیازمند همکاری دستگاههای متولی در این خصوص هستیم.

کد خبر 1142845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha