۲ پروژه کتابخانه‌ای تا پایان سال در مازندران افتتاح می شود

ولیپور گفت: پروژه کتابخانه ای کلارآباد در دهه فجر و پروژه کتابخانه مرحوم برادران لر در ۱۷ اسفند امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «آرزو ولیپور» امروز (۱۰بهمن ماه) در شصت و دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل کتابخانه ملی استان، مسئولان سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار و معاون شهرداری ساری و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در استانداری برگزار شد،  به عنوان رئیس دبیرخانه انجمن، گزارشی از اقدامات مهم و فعالیت های صورت گرفته توسط کتابخانه های عمومی استان را ارائه کرد و همچنین مصوبات جلسه قبل را پیگیری کردند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با قدردانی از دستگاه های اجرایی استان که در امر  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک حال اداره کل کتابخانه های عمومی هستند، تصریح کرد: در حوزه مروجین کتابخانه ای رتبه نخست کشور را کسب کردیم و این افتخار بزرگی است که با تلاش کتابداران و همکاران ما محقق شد.

 

ولیپور ضمن آماری از بدهی های نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان به ویژه شهرداری ساری، گفت: شهرداران موظف به پرداخت حداقل نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها هستند و برای رفع مشکلات در حوزه کتابخانه ها باید همه دستگاه ها و نهادها همکاری های لازم را داشته باشند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به پروژه های نیمه تمام کتابخانه ای در استان اشاره کرد و گفت: پروژه کتابخانه لاریم که سال ۹۱ کلنگ زنی شده بود طی دو سال قبل فعال شد و برای تکمیل ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تکمیل هرچه زودتر این پروژه کمک کند.

 

ولیپور ادامه داد: پروژه کتابخانه ای کلارآباد در دهه فجر و پروژه مرحوم برادران لر در ۱۷ اسفند امسال افتتاح می شود.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران نیز در این جلسه با قدردانی از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در راستای ترویج فرهنگ کتابخانه ای، گفت: برای افزایش مطالعه باید برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

 

«علی رجبی» خواستار افزایش تلاش مضاعف همه دستگاه ها در کمک به ترویج کتاب  و کتابخوانی در استان شد و افزود: دسترسی آسان به مطالعه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

گفتنی است، در این جلسه بودجه کتابخانه مرکزی و مشکلات پیش روی مورد برسی قرار گرفت و زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گزارشی از روند احداث ارائه کرد.

کد خبر 1142850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha