برگزاری همایش بین‌المللی حضرت حمزه در قم

همایش بین‌المللی حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) ۱۴ بهمن ماه سالجاری با پخش بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حضرت حمزه(ع) در تالار قدس جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز(یکشنبه۱۰بهمن)در نشست خبری همایش بین المللی حضرت حمزه (ع) گفت: حضرت خدیجه (س)، حضرت ابوطالب (ع) و حضرت حمزه سیدالشهدا (ع)، سه شخصیتی هستند که در جهان اسلام مظلوم واقع شدند درحالیکه تاریخ وفات و شهادت این سه تن به صورت دقیق ثبت شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم برگزاری همایش در خور و شان این بزرگان را وجهه همت مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعة المصطفی عنوان کرد و اقزود: همایش حضرت خدیجه (س) با هدف مظلومیت زدایی از چهره این بانوی بزرگ تاریخ اسلام برگزار شد که نتیجه آن، چاپ ۶ جلد به زبان فارسی و دو جلد به زبان عربی است. همچنین همایش ابوطالب (ع) هم توسط مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد و در آن مشارکت داشتیم.

 

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعة المصطفی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در ۱۴ بهمن ماه جاری مصادف با اول ماه رجب گفت: این همایش به صورت بین المللی به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: فراخوان مقالات حضرت حمزه در ۶ محور زیست نامه و زندگینامه، تاریخ زندگی از تولد تا مسلمانی، مسلمانی تا هجرت و هجرت تا شهادت،حضرت حمزه در هنر و حمزه در منابع تاریخی، رجالي و حدیثی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه در تاریخ، مطالب کمی پیرامون حضرت حمزه (ع) ثبت و ضبط شده است، گفت: به لحاظ کمی مطالب در مورد ایشان به دلیل عمر کوتاه آن حضرت که در جنگ احد به شهادت می رسند، تصمیم به دریافت مقالات سفارشی گرفتیم و تاکنون ۵۰ مقاله به دست ما رسیده است.

 

رفیعی افزود: همچنین برای برگزاری باشکوه و غنای بیشتر این همایش دیدارهایی با آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، سبحانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید برگزار شده است.

 

وی یادآور شد: برای برگزاری این همایش تاکنون ۳۰ پیش نشست برگزار شده است؛ این همایش در دو بخش تخصصی پنل و ارائه مقالات در روز ۱۳ بهمن ماه و همایش عمومی از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲ روز پنشجبه ۱۴ بهمن ماه جاری در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) ترتیب می یابد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان اینکه به دنبال تدوین و راه اندازی نرم افزار حضرت حمزه برای جمع آوری مجموعه آثار پیرامون این شخصیت هستیم، گفت: بانظر مساعد شهردار قم یکی از معابر مهم این شهر به نام حضرت حمزه(ع) نامگذاری خواهد شد.

 

رییس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی ادامه داد: برگزاری این همایش در وضعیت آبی کرونایی برنامه ریزی شده بود و هم اکنون مسوولان این همایش تابع نظر مسوولان بهداشتی در شکل و نحوه برگزاری آن هستند.

کد خبر 1142906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha