مردم استان اصفهان کمترین اسراف نان را دارند/ یارانه یک میلیونی نان مردم ایران

ضیایی با اشاره به مدیریت پخت نان و کاهش اسراف آن گفت: مردم استان اصفهان کمترین دور ریز و اسراف نان را در بین دیگر نقاط کشور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محسن ضایی» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت پخت نان و توزیع آرد اشاره کرد و اظهارداشت: چهار هزار و 800 واحد نانوایی یارانه ای، نیمه یارانه ای و آزاد در استان فعالیت می کنند که تقریبا یک چهارم آن ها در کلانشهر اصفهان هستند.

مدیرکل غله استان اصفهان افزود: تغییر قیمت نان در نانوایی به دلیل خرید آرد آزاد و یا دولتی است که باعث وجود تفاوت قیمت شده و در برخی مناطق همین نوسانات قیمت آرد بر بهای آن اثر گذاشته است.

 

وی به نوسانات قیمت گندم و تولید آرد اشاره کرد و اذعان داشت: از سال گذشته تاکنون دولت سعی بر حفظ و ثابت نگه داشتن قیمت آرد داشته که این تغییرات صحیح نیست.

ضیایی با اشاره به فرهنگ مصرف مردم و کیفیت نان تولید شده در جلوگیری از اسراف و دور ریز این برکت الهی خاطرنشان کرد: مردم استان اصفهان کمترین دور ریز و اسراف نان را در بین دیگر نقاط کشور دارند.

 

وی اضافه کرد: فرهنگ مصرف مردم در تحقق این امر مهم بوده و این موضوع به مسائل بهداشتی و کیفیت تولید نان هم بستگی دارد که فعالیت آموزشی در این خصوص نیز انجام می گیرد.

مدیرکل غله استان اصفهان با اشاره به تولید نان سنتی در این منطقه و برند کشوری آن یادآورشد: این موضوع هم که در سالیان طولانی به استان رسیده به دلیل تلاش و همت خوب نانوایان بوده است.

وی اضافه کرد: تغذیه سالم وابسته به نان و تولیدات این بخش است که بهداشت جهانی اصفهان را به عنوان پایلوت قلب سالم انتخاب کرده و در این مسیر باید تغذیه سالم وجود داشته باشد.

 

*یارانه یک میلیونی نان مردم ایران

ضیایی به همت دولت در کنترل قیمت نان و ارتقا کیفیت این محصول اشاره کرد و افزود: اختلاف قیمت بالایی بین آرد کارخانه تا بازار وجود دارد و دولت همواره نظارت ها تشدید کرده و سعی داشته تا آنچه مصرف عموم مردم است تحت تاثیر بازارهای دلالی و افزایش قیمت ها نباشد.

وی با اشاره به پیش بینی توزیع آرد یارانه ای برای سال آینده گفت: در بودجه پیشنهادی 90 هزار میلیارد یارانه آرد پیش بینی شده که سهم هر فرد از کشورمان یک میلیون تومان یارانه است که کمتر کسی آن در روند اقتصادی خود به صورت ملموس حس می کند.

 

کد خبر 1142942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha