اجرای ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی

کریمیان گفت: بیش از ۵۰ عنوان برنامه از جمله رونمایی از کتاب«قهرمان بی نشان»، اجرای نمایش بچه های مسجد، برپایی نمایشگاه عکس و شب شعر توسط حوزه هنری استان طی ایام دهه مبارک فجر اجرا خواهد شد.

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: حوزه هنری خراسان جنوبی در نظر دارد تا به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر برنامه های مختلفی را برگزار کند.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 50 عنوان برنامه طی دهه مبارک فجر در استان اجرا می شود، گفت: تولید سرود با موضوع انقلاب اسلامی و اجرای شب شعر و شب خاطره از جمله برنامه های در دستور کار حوزه هنری خراسان جنوبی طی دهه مبارک فجر است.

 

وی به برگزاری نمایشگاه عکس اشاره کرد و افزود: طی ایام مبارک فجر نمایشگاه عکس انقلاب و نمایشگاه عکس های مقایسه ای انقلاب در بیرجند برپا می شود و راه اندازی نمایشگاه «نهضت روح الله» نیز در دستور کار قرار دارد.

 

کریمیان ادامه داد: طی این ایام مبارک از تابلو نقاشی کلاژ «مهسا مهدی زاده» یکی از هنرمندان استان با موضوع شهید «علی سندروس» نیز رونمایی به عمل خواهد آمد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای نمایش بچه های مسجد در بیرجند و نشر تله تئاتر کاوه نیز از دیگر برنامه های حوزه هنری استان جهت بزرگداشت ایام مبارک دهه فجر است.

 

وی به رونمایی از کتاب «قهرمان بی نشان» اشاره کرد و گفت: این کتاب خاطرات شهید «محمد قهرمان» است که به قلم «غلامحسین باغانی» به رشته تحریر در آمده است و به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی تهیه شده است که طی دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد.

 

کریمیان بیان کرد: از مستند شهید «شهاب» تهیه شده توسط حوزه هنری خراسان جنوبی نیز همزمان با سالروز شهادت ایشان در روز ۲۲ بهمن رونمایی به عمل خواهد آمد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در پایان گفت: همزمان با دهه فجر دو مستند شهید سندروس و شهید سورگی که در تظاهرات سال ۵۷ به شهادت رسیدند و توسط حوزه هنری استان تهیه شده است نیز از شبکه خاوران پخش خواهد شد.

 

کد خبر 1142990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha