افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی در مناطق روستایی و عشایری خراسان شمالی

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی، از افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی در مناطق روستایی و عشایری استان خبر داد.

«محمدرضا قلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، 23 پروژه عمرانی در مناطق روستایی و عشایری خراسان شمالی افتتاح می شود و یا به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 493 میلیارد و 825 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی بیان کرد: این 23 پروژه شامل سیستم نوین آبیاری، تولیدات دامی و باغبانی و واگذاری واحدهای گلخانه ای به روستاییان عشایر است.

 

قلی پور همچنین از ایجاد 328 شغل جدید در حوزه روستایی و عشایری در ایام الله دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: به طور مستقیم سه هزار و 972 خانوار از اجرای این طرح ها برخوردار می شوند.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: در این ایام مبارک، 65 پنل خورشیدی با اعتباری حدود 70 میلیارد ریال تحویل به عشایر استان خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه 10 برنامه محوری و شاخص در مناطق روستایی و عشایری استان از سوی این نهاد در دهه فجر انقلاب برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: نواختن زنگ انقلاب در مدارس روستایی و عشایری، غبارروبی مزار شهدا، ارائه خدمات رایگان پزشکی و واکسیناسیون رایگان دام در مناطق روستایی و عشایری، افتتاح پروژه های آبخیزداری، اجرای طرح پویش نهال رایگان و اعزام مبلغ به مناطق روستایی و عشایری از جمله این برنامه هاست.

کد خبر 1143002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha