استاندار اردبیل از نابغه قرآنی تجلیل کرد

«سید حامد عاملی» استاندار اردبیل از «محسن باقرپور» رکود دار درجه ۲ قرآنی و حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه، همچنین کم سن و سال ترین نابغه قرآنی کشور تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از استانداری اردبیل، «سید حامد عاملی» در آئین تجلیل از حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه اردبیلی، گفت: خداوند نعمت بزرگی را به استان اردبیل عطا کرده که می تواند الگوی تمام عیار سایر نوجوانان و دانش آموزان در کشور باشد و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

 

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید جایگاه چنین نابغه های قرآنی را ارج بگذاریم، افزود: زمان و لحظه ها در حال گذر بوده، اما ارزش و علم انسانها همیشه قابل استفاده است و نباید از پرورش نیروی انسانی خلاق مثل باقرپورها غافل باشیم.

 

این مقام مسئول نقش صدا و سیما و رسانه ها را در معرفی چنین ظرفیت های با ارزش بسیار موثر بر شمرد و ادامه داد: رسانه ها باید این ظرفیت ها را برای جامعه طوری معرفی کنند تا هم سن و سالهای این نوجوان ۱۲ ساله، آن را برای خود الگوی اخلاقی و علمی انتخاب کنند.

 

وی ضمن تقدیر از خانواده این نوجوان اردبیلی عنوان کرد: لطف و کرم خداوند به خانواده باقر پور این است که یک فرزند نابغه و با شخصیت قرآنی به آنها عطا کرده و بیشترین زحمت را در تربیت و پرورش این نخبه خانواده متحمل شده تا نعمت الهی تبدیل به نتیجه شود.

 

عاملی حافظان قرآن کریم را سرمایه های ملی بر شمرد و اظهار داشت: آینده مملکت در دستان این سرمایه های ملی خواهد بود و کسی که در سن ۷ سالگی بتواند قرآن کریم را به نحو شایسته حفظ کند به طور یقین در سایر حوزه ها و دروس نیز نسبت به سایرین پیشتاز خواهد بود.

 

نماینده عالی دولت در استان اردبیل تصریح کرد: تجلیل از نخبگان و ارزش گذاری شخصیت های قرانی در اولویت قرار می گیرد و این ارزش گذاری ها از لحاظ معنوی اثرگذاری بیشتری دارد تا الگوی مناسبی برای سایرین باشند.

 

وی اعلام داشت: اثرات قرآن کریم در جامعه ملموس است و باید با برنامه ریزی در شورای فرهنگ عمومی از چهره های قرآنی تجلیل، و به خواسته های آنها نیز توجه شود.

 

استاندار اردبیل برای ثبت رکورد این نوجوان اردبیلی و ایجاد بستر جهت دیدار با مقام معظم رهبری همچنین خواندن قرآن وی در بین الحرمین که از آرزوهای باقرپور بوده قول مساعد داد.

 

در این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و خانواده باقرپور حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه طی سخنانی دیدگاه های خود را مطرح کردند.

 

گفتنی است این نوجوان اردبیلی از پنج و نیم سالگی حفظ کل قرآن کریم را آغاز کرده و در هفت سالگی موفق به اتمام این مرحله شده است همچنین حفظ نهج البلاغه را از ۷ سالگی آغاز کرده است.

 

وی کم‌سن‌ و سال ترین فرد شرکت‌کننده در آزمون های سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اردبیل بوده است و موفق به اخذ مدرک تخصصی درجه ۳ و سپس درجه ۲ ارزیابی حافظان سراسر کشور شده است که در حال حاضر ۱۲ سال سن دارد و در کلاس ششم ابتدایی تیز هوشان تحصیل می کند.

 

این دانش آموز خوش ذوق رکورد دار اخذ درجه ۲ قرانی که معادل کارشناسی ارشد است در کارنامه خود دارد، و دیدار با مقام معظم رهبری و خواندن قرآن در بین الحرمین از آرزوهای این نوجوانان نابغه اردبیلی است. تنها مربی اصلی وی اصرار دارد هیچگونه اسمی از آن برده نشود و بعد از آن تحت تعلیم خانواده و مادر خود قرار گرفته است. وی حتی قادر به خواندن آیات از آخر به اول با مشخصات صفحات آیه های قرآنی و مفاهیم نهج البلاغه است.

کد خبر 1143015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha