سرود به توان مردم رونمایی می‌شود/ اجرای پاتوقی سرود بچه‌های مسجد در دهه فجر انقلاب

منشی‌زاده با اعلام رونمایی از سرود «به توان مردم» و پخش ‌آن از رسانه ملی در دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: بچه‌های مسجد بلوری‌زاده حدود ۱۵ اجرای پاتوقی نیز در این ایام دارند.

«محسن منشی زاده» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره تدارک کانون فرهنگی هنری «غدیر» استان یزد برای دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همزمان با دهه فجر از اثر جدید کانون در عرصه سرود با عنوان «به توان مردم» رونمایی و این اثر از هفته آینده از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر (در جوار مسجد بلوری زاده استان یزد) ادامه داد: عنوان این سرود همسو با شعار رویداد فهمای 1400 یعنی #به توان مردم انتخاب شده است.

 

وی درباره دیگر برنامه های کانون غدیر برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با توجه به فعالیت تخصصی این کانون مسجدی در رواق سرود، از سه شنبه 12 بهمن اجراهای پاتوقی بچه های مسجد بلوری‌زاده از فرودگاه یزد و از ساعت 8 و 30 در قالب استقبال نمادین از امام خمینی(ره) آغاز می شود پس از آن نیز در همه 10 شب دهه فجر و در مکان های شاخص شهر همچون میدان امیر چخماق این اجراهای پاتوقی ادامه دارد.

 

منشی زاده درباره چرایی تعبیر از این اجراها به اجرای پاتوقی، بیان کرد: اجرای خیابانی شامل یکی دو اثر است اما در اجرای برنامه بچه های مسجد بلوری زاده معمولا نزدیک به 10 اثر همراه با افکت و فضاسازی اجرا می شود و بنابر برنامه ریزی ها، حدود 15 اجرای پاتوقی در دهه فجر خواهیم داشت.

 

وی درباره حضور این کانون مسجدی در فهمای 1400، ابراز کرد: امسال حدود 11 اثر تولیدی داشتیم که موفق به بارگذاری همه آنها در سامانه بچه های مسجد نشدیم، علاوه بر رواق سرود، ر رواق نمایش و فیلم هم ورود کرده ایم تا آثار ترکیبی از سرود و نمایش تولید کنیم برای مثال برای عید نوروز اثری با این رویکرد در دست تولید است.

 

منشی زاده در پایان خاطرنشان کرد: حضور بچه های کانون فرهنگی هنری غدیر در رواق همدلی حضوری عام و با محور تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های محروم است، البته سرودهای همدلی همچون قرار عاشقی نیز با رویکرد انگیزشی برای پیوستن مردم به رزمایش مواسات و همدلی تولید و اجرا شده است.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری «غدیر» در فهمای 1400 موفق به کسب 20 هزار امتیاز شده و توانسته نام خود را جزء پیشتازان این رویداد ملی ثبت کند.

 

کد خبر 1143040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha