بالا بودن ضریب نفوذ بیمه در خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری

کریمی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری بالاتر و عدد ۳ است، گفت:وجود امنیت و قوانین راحت سرمایه گذاری و میزان ضریب نفوذ بیمه از مهم ترین ملاک های سرمایه گذاران خارجی برای ورود به یک حوزه و منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدمحمد کریمی» امروز (11 بهمن) در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: صنعت بیمه آن قدر به بلوغ و توسعه رسیده است که همه خدمات را به صورت کمال و تمام شامل می شود.

 

دبیرکل سندیکای بیمه گران کشور با بیان اینکه حدود 85 سال می گذرد که صنعت بیمه به شکل وارداتی داخل کشور شده است، افزود: صنعت بیمه کشور از غرب گرفته شده است و محققین روی آن متاسفانه تحقیق نکرده اند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در سال 42 حضرت امام خمینی (ره) یک فتوای قوی دادند که با توجه به اینکه تاسیس بیمه مربوط به قبل از اسلام است این بیمه ایراد شرعی ندارد و این موضوع سبب شد تا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بیمه ها به کار خود ادامه دهند.

 

کریمی با اشاره به دستاورد های بیمه گفت: تامین کردن آرامش و آسایش مردم و اقتصاد ملی و سرمایه گذاران از مهم ترین دستاوردهای این پدیده خدمت است و اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد سرمایه گذاران خارجی می توانند در این حوزه ورود پیدا کنند.

 

دبیرکل سندیکای بیمه گران کشور ادامه داد: وجود امنیت و قوانین راحت سرمایه گذاری و میزان ضریب نفوذ بیمه از مهم ترین ملاک های سرمایه گذاران خارجی برای ورود به یک حوزه و منطقه است.

 

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در آمریکا، ۱۱ است، افزود: در برنامه توسعه پنجم عدد هفت را برای ضریب نفوذ بیمه توسط مجلس در نظر گرفته شد که در حال حاضر ۲.۶ است و برای رسیدن به عدد هفت فاصله بسیاری وجود دارد جالب است که ضریب نفوذ بیمه در خراسان جنوبی عدد سه است که نشان دهنده اعتماد مردم به بیمه ها است.

 

کریمی با اشاره به اینکه منطق و فلسفه بیمه باید برای مردم تشریح شود، ادامه داد: در این راستا باید صداو سیما به میدان بیاید و سایر مسئولان از جمله ائمه جمعه نیز کمک کنند تا این موضوع برای مردم تبیین و روشن شود.

 

دبیرکل سندیکای بیمه گران کشور در پایان بیان کرد: شرکت های بیمه برای ۱۱۵ رشته می توانند خدمات بیمه ای به مردم ارائه دهند.

 

کد خبر 1143053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha