دستگاه‌های اجرایی گیلان حریم دریا را آزاد کنند

مرتضوی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی گیلان باید حریم دریا را آزاد کنند گفت: تمامی متصرفات و نشانه‌های آن باید ظرف ۲۰ روز از ساحل گیلان پاکسازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «سیدصولت مرتضوی» امروز( دوشنبه، ۱۱ بهمن) که در راستای دستورات صریح رئیس جمهوری در سفر روز جمعه به گیلان وارد این استان شد، در منطقه آزاد انزلی حضور پیدا کرد.

 


معاون اجرایی رییس جمهور خطاب به مجموعه‌های متعلق و وابسته به دستگاه اجرایی گفت: برای دستگاه‌هایی مانند منطقه آزاد ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته مشخص کردیم تا حرایم را آزاد  کنند.

 


وی در بازدید از طرح شنای بانوان منطقه آزاد انزلی در تماس تلفنی با مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان خواستار رفع انسداد از زمین این طرح که در حریم دریا واقع شده است، شد و اظهارداشت: دستگاه‌هایی که به نظام و دولت تعلق دارند، نباید حریم دریا را مسدود کنند. 

 


مرتضوی افزود: دستگاه های اجرایی وابسته به دولت و اجرایی ظرف ۲۰ روز باید این دستور را اجرا کنند. دستگاه هایی که متعلق به دولت و بخش خصوصی که بعضا نیاز به طرح دعوا در مراجع قضایی دارد با شدت و قوت توسط مسئولان دستگاه قضایی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی پیگیری می شود و مشکلات حل و فصل خواهد شد. 

 


وی تاکید کرد: از بخش خصوصی نیز می‌خواهم همراهی بیشتری داشته باشند. آزادسازی ساحل حتماً انجام خواهد شد.

 


مرتضوی مخاطب دستور رییس جمهور را دستگاه‌های اجرایی دانست و اذعان کرد: قطعاً استاندار گیلان دستور پیگیری و آزادسازی را دنبال خواهند کرد.

 


معاون اجرایی رئیس جمهور از برگزاری نشستی با دستگاه‌های اجرایی نیز خبر داد و گفت: عصر امروز جلسه‌ای با دستگاه‌های اجرایی برگزار و مشکلات آنها بررسی می‌شود. 

 


وی بیان کرد: در خصوص دستگاه‌های نظامی و انتظامی نیز با دستور مقام معظم رهبری مانند دستگاه اجرایی عمل می‌شود اگر مبحث خاصی داشته باشد باید سلسله مراتب رعایت شود و این مسئله را حل و فصل می‌کنیم.

 

 

مرتضوی خاطرنشان ساخت: شهرداری ها نیز باید در خصوص بخشی که در محدوده خدمات شهری واقع است، با ضابط ساختمانی دیدار کرده و اجازه ندهند ساخت و سازی صورت گیرد

 

کد خبر 1143096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha