۹۳۰۰ نفر در طول پاندمی کرونا در خوزستان جان خود را از دست داده‌اند

حی‌بر گفت: در طول دوران پاندمی کرونا حدود ۸۳ هزار نفر در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری شدند، ۸۷ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شده و متاسفانه ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حبیب حی‌بر» امروز (دوشنبه ۱۱ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که عزیزانی برای ما جان دادند و سخت‌ترین زجرها را تحمل کردند و حالا دوران پاندمی کرونا دقیقا به مثابه همان دوران دفاع مقدس است که ما نیز باید از جان مایه بگذاریم.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: همه ما در مقابل این مملکت مسئول هستیم و هر کسی در جایگاه خودش باید به نحو احسن به وظایف خود عمل کند.

 

وی خاطر نشان کرد: من علاوه بر پزشک بودن خود را یک خبرنگار می‌دانم تا همیشه در جایگاهی قرار بگیرم که پاسخگوی مردم باشم.

 

حی‌بر ابراز کرد: در طول دوران پاندمی کرونا حدود ۸۳ هزار نفر در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری شدند، ۸۷ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شده و متاسفانه ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط امیکرون بحرانی است و آموزش در این زمینه حرف اول را می‌زند تصریح کرد: متاسفانه رعایت پروتکل‌ها از جمله یک ماسک زدن صحیح به صورت درست انجام نمی‌شود که خود می‌تواند زمینه‌ساز ابتلای تک تک افراد به بیماری باشد.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان یاد آور شد: از اول تا نهم بهمن‌، سه هزار بیمار سرپایی به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند که فقط مراجعه ۲ هزار نفر از آنها در یک روز و در تاریخ ۹ بهمن بوده و این قدرت سرایت بیماری را نشان می‌دهد و می‌طلبد که اصحاب رسانه خیلی جدی وارد این موضوع شوند.

 

 

کد خبر 1143134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha