افتتاح مرکز سیار روستایی سردار دلها در خراسان جنوبی

حمیدی از افتتاح مرکز سیار روستایی شماره ۳ بیرجند با نام سردار دل ها در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این مرکز سیار کودکان و نوجوانان ۲۰ روستا تحت پوشش برنامه های فرهنگی، ارائه کتاب و... این مرکز قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «طاهره حمیدی» پیش از ظهر امروز (11 بهمن) در نشست خبری کمیته کوک و نوجوان ستاد دهه فجر با اشاره به برگزاری 700 عنوان برنامه در دهه فجر امسال گفت: از این تعداد 300 برنامه توسط آموزش و پرورش و 400 برنامه توسط کانون فکری و پرورشی در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.

 

مدیرکل کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 27 مرکز ثابت و سیار در استان افزود: از این تعداد 12 مرکز ثابت، دو مرکز به صورت پستی و مابقی مراکز سیار هستند.

 

حمیدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب به استناد سخنان مقام معظم رهبری گفت: این انقلاب بدون نام امام راحل در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

 

وی از مردم به عنوان پشتوانه عظیم انقلاب یاد کرد و ادامه داد: با پیروزی انقلاب فرهنگ توحیدی بر جامعه حکم فرما شد.

 

وی آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان های انقلاب، حفظ و اعتلای هویت ایرانی-اسلامی، تشریح ضرورت اتحاد و همدلی بین مردم و تشریح آن برای کودکان و نوجوانان را از اهداف پیش رو عنوان کرد.

 

مدیرکل کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از برنامه های پیش رو به دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، شرکت در مراسم غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، برپایی ایستگاه تخصصی ویژه کودکان با محوریت ساخت کاردستی، برگزاری جشن قصه گویی (10 شب- 10 قصه) با موضوع جشن انقلاب و... اشاره کرد.

 

حمیدی برگزاری برنامه پیک امید در مناطق روستایی، عشایری و مناطق کمتر برخوردار و اهدای کتاب و اسباب بازی، اجرای پویش نذر کتاب، برگزاری کارگاه های ادبی با موضوع معرفی سردار دل ها، افتتاح مرکز سیار روستایی شماره 3 بیرجند با نام سردار دل ها، برپایی کارگاه قصه گویی، برگزاری مسابقات مهرواره و جشنواره و... را از دیگر برنامه های پیش رو در ایامدهه فجر اعلام کرد.

 

وی یادآور شد: با افتتاح این مرکز سیار کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال حدود 20 روستا تحت پوشش برنامه های فرهنگی، ارائه کتاب و...این مرکز قرار می گیرند.

 

به گفته وی در دهه فجر از کتاب نذر کار خوب (مجموعه آثار ادبی اعضای کانون) و پوستر مهرواره نجوای نزدیک با همکاری ستاد اقامه نماز رونمایی می شود.

 

مدیرکل کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از دیگر برنامه ها به اجرای مهرواره تحت عنوان حرف های نیمه تمام برای کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال اشاره کرد و گفت: این برنامه با موضوع گفتگو با هنرمندان، ورزشکاران، ایثارگران، مسئولان و... می باشد که در قالب متن، عکس نوشت و پادکست خواهد بود.

 

کد خبر 1143157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha