اعلامیه‌های امام(ره) توسط اهالی مسجد عصار در جنوب تهران توزیع می‌شد/گرامیداشت یاد شهدا در شب ۲۲ بهمن

حجت‌الاسلام کمالی با بیان اینکه اعلامیه‌ها و نوار سخنرانی‌های امام خمینی (ره) توسط اهالی مسجد عصار تکثیر و در سطح جنوب تهران توزیع می‌شد، گفت: یادواره شهدای مسجد عصار، ۲۱ بهمن ماه و در شب چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن کمالی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد عصار (صاحب‌جمع) (واقع در تهران، خیابان صاحب جمع، نرسیده به میدان شوش) جزو مساجد بسیار فعال در منطقه شوش تهران در زمینه مبارزه با رژیم پهلوی بود، اظهار کرد: اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) توسط اهالی مسجد عصار تکثیر و در سطح جنوب تهران توزیع می شد.

 

امام جماعت مسجد عصار افزود: چند تن از اهالی مسجد عصار به دلیل شرکت مستمر در تظاهرات علیه پهلوی، دستگیر و مدتی نیز زندانی شدند ولی همان افراد به محض خروج از زندان، به مبارزه ادامه دادند. در مجموع فعالیت این مسجد در دوره نهضت امام خمینی (ره) هیچ گاه تعطیل نشد.

 

وی اضافه کرد: مسجد عصار در دوره دفاع مقدس نیز بسیار فعال بود و علاوه بر ارسال هفتگی کمک ها به جبهه ها، ده ها تن از اهالی آن نیز در میدان نبرد شرکت کردند و در مجموع ۳۳ تن از اهالی مسجد عصار در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز اسیر و جانباز شدند.

 

کمالی در ادامه با بیان اینکه یادواره شهدای مسجد عصار، پنجشنبه، 21 بهمن ماه و در شب چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این مسجد برگزار  می شود، گفت: سخنرانی، مداحی و تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله برنامه های یادواره شهدای مسجد عصار است.

 

وی خاطرنشان کرد: پایگاه های بسیج شهید علی جزمانی و محدثه مسجد عصار همچنین در طول دهه فجر، نمایشگاه عکس با موضوع انقلاب اسلامی و تصاویر و وصیت نامه شهدای این مسجد را، در حیاط این مسجد و محدوده اطراف این خانه خدا برپا می کنند.

کد خبر 1143167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha