وظایف بهزیستی در بخش اعتیاد خلاصه نمی شود

کشفی نژاد گفت: وظایف بهزیستی در بخش اعتیاد خلاصه نمی شود و مولفه های اجتماعی نیازمند دانش و تخصص های لازم است و از برخی انتقادات و اظهار نظرهای سطحی در این رابطه گلایه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (دوشنبه 11 بهمن) با اشاره گستردگی آسیب های اجتماعی در بخش های مختلف در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی به نگاه تخصصی نیاز داریم و سازمان بهزیستی سه هزار معتاد متجاهر، 71 هزار خانوار مستمری بگیر تحت پوشش و 30 هزار خانوار پشت نوبت برای قرار گرفتن تحت پوشش برخورداری از خدمات این سازمان دارد.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: در مبحث اعتیاد و گسترش آن علاوه به پرداختن به شکل ظاهری آن باید دست به یک پژوهش جامع وگسترده نیز زد تا به راهکارهای عملیاتی برای مقابله با آن دست یافت.

وی اضافه کرد: انرژی دستگاه ها باید بیش از درمان، صرف پیشگیری شود و البته پرداختن به وضعیت فعلی اعتیاد نیز یک ضرورت است و بهزیستی در بحث اعتیاد بر اساس ضرورت ها، علیرغم عدم ظرفیت مرکز ماده 16 بیش از ظرفیت موجود اقدام به پذیرش افراد معتاد متجاهر کرده است.

کشفی نژاد تاکید کرد: از ظرفیت کمپ های ماده 15 که برای درمان معتادان در نظر گرفته شده با جلب نظر صاحبان کمپ ها نیز استفاده شده که یک کار ویژه و فرا دستورالعملی است.

وی ادامه داد: ساخت کمپ ماده ۱۶ و ایجاد زیرساخت ها باید با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر و تعاملات بین دستگاهی به انجام برسد و بهزیستی به عنوان متولی نگهداری تمام توان و ظرفیت خود را در زمینه نگهداری و انجام پروتکل های درمانی برای معتادان متجاهر به کار می گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان فارس اضافه کرد: مولفه های اجتماعی نیازمند دانش و تخصص های لازم است و از برخی انتقادات و اظهار نظرهای سطحی در این رابطه گلایه داریم.

وی با شرح وظایف بهزیستی گفت: وظایف بهزیستی در بخش اعتیاد خلاصه نمی شود و حوزه های سالمندی، کودکان کار و خیابان، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، معلولان و تامین تجهیزات لازم توانبخشی، طلاق، خودکشی، کودک و همسر آزاری و ... را نیز شامل می شود در حالیکه اعتبارات و توان بهره مندی از نیروی متخصص محدود و گسترش میدانی امور رو به افزایش است.

کشفی نژاد اعلام کرد: بیش از 120 بازدید توسط کارشناسان ارشد ستادی از کمپ ها و مراکز ماده 16 انجام شده است و در خصوص ارائه خدمات اورژانس اجتماعی، لایحه ای از سوی دولت به مجلس ارائه شد که متاسفانه با توجه به روزهای پایانی دولت دوازدهم به سر انجام نرسید.

وی تصریح کرد: دراین لایحه بحث تعیین تکلیف اورژانس اجتماعی و وضعیت استخدامی این نیروهای شرکتی و اعمال تخصصی تر موضوع مطرح شده بود که این لایحه در انتظار رسیدگی برای توسعه وتجهیز این بخش فوریتی است.

کد خبر 1143261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha