به دنبال نهضتی نوین در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی هستیم

قائم مقام شورای عالی قرآن کریم گفت: از نظر ما تحول اساسی تمرکز در تولید آثار فاخر کم حجم در رسانه ملی است حقیقت آن است که دغدغه امروز رسانه تولید غذای کم حجم و پر انرژی برای غول آنتن شبکه‌های سیما است.

به گزارش خبرنگار  قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با برپایی آیین افتتاحیه شانزدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن کریم در شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سید علی سرابی، قائم مقام شورا و رئیس این نشست با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت با درود  بی پایان به روح امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که قران را کتاب انقلاب نامید این نشست را آغاز می کنیم. همچنین یادی می کنیم از شهدا که با جانشان شجره طیبه انقلاب اسلامی را جانی دوباره بخشیدند.

 وی افزود: از خداوند متعال عمری پر طول و پاینده برای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی مسئلت داریم که در جهان سراسر مادی رهبری این انقلاب شکوهمند را بر عهده دارند همچنین از تمام همکاران قرآنی  سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در غنای بیشتر شانزدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن کریم افزودند کمال تشکر را دارم و همچنین از اساتیدی که در غنا و عمق بخشی موضوع نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن کریم و همچنین حکمیت و داوری آثار به دست آمده تلاش و کوشش بسیاری به خرج دادند کمال تشکر را دارم.

 

سرابی عنوان کرد: قرآن کریم و ادعیه و مناجات معصومین علیهم السلام که با قرآن صاعد شناخته می شود یک رسانه بی همتاست که  به جهت ادبیات فاخر به خودی خود در قلب انسان های سلیم رسوخ کرده و آن را مسخر می سازد آنگاه این قرآن منزل و قرآن صاعد اگر به زیور صدا یا خط خوش و هر هنری آراسته شود میتواند پیام آن مفهوم تر، شیرین‌تر و دلرباتر در جان افراد رسوخ کند.

 

 وی افزود: از این رو شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی  ایران بر آن شد تا با اختصاص  شانزدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن کریم به موضوع تلاوت قرآن و نغمات دینی در فضای مجازی و رسانه ملی بستری را برای حضور در عرصه تولید آثار فاخر فراهم کند تا نهضتی نوین در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و ادعیه زیارات ائمه معصومین علیهم السلام و آغاز گردد.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن کریم خاطرنشان کرد: امروز طرح تحول و بازنگری ساختار قرآنی در بین مسئولین و صاحبنظران مطرح است بر همین اساس  از نظر ما تحول اساسی تمرکز در تولید آثار فاخر کم حجم در رسانه ملی است حقیقت آن است که دغدغه امروز رسانه تولید غذای کم حجم و پر انرژی برای غول آنتن شبکه‌های سیما است امیدواریم برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن کریم شروع تحولی در تولید آثار فاخر باشد و بی شک این آغاز راه است و مسیری بس دشوار و خطیر در انتظار ما است.

 

کد خبر 1143267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha