فرهنگ سازی کسب مهارت، هدف برگزاری مسابقه ملی مهارت است

منعمی فرهنگ سازی کسب مهارت و تامین نیروی کار برای صنعت، توسعه کار آفرینی و اشتغال را از اهداف برگزاری مسابقه ملی مهارت در شهرستان گلپایگان ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «محمد منعمی» فرهنگ سازی کسب مهارت و تامین نیروی کار برای صنعت را از دلایل پذیرش میزبانی دانشگاه فنی حرفه ای بیان کرد و گفت: توسعه کار آفرینی و اشتغال و بیان دستاوردهای صنعت در شهرستان گلپايگان پس از انقلاب اسلامی، از دیگر دلایل برگزاری مسابقه ملی مهارت در این شهرستان است.

 

 در ادامه «آرش اخوان» در آئین آغاز مسابقه ملی مهارت در رشته تاسیسات الکتریکی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای دو نوع مسابقات مهارتی برگزار می کند، که نوع آزاد مهارت در رشته خاص، تنها ارزش ملی مهارت داخلی دارد ولی مسابقات ملی،مهارت دارای محدودیت برای جوانان زیر ۲۲ سال و انتخابی جهانی است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با یادآوری اینکه مسابقات جهانی هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای عضو مسابقات جهانی کار برگزار می شود، بیان کرد: شانگهای چین مقصد برنده مسابقات ملی مهارت در سال جاری است و ایران در شش دوره از این مسابقات جهانی شرکت کرده است و کسب دو نقره و چند برنز و دیپلم افتخار و کسب چهارمی میانگین امتیازی، بهترین نتایج ایران بوده است.

 

مسابقه ملی مهارت در حال واگذاری به صنعت است
وی سیاست حضوری حداکثری و کسب تجربه هدف سال جاری وزارت کار و تامین اجتماعی در شانگهای چین بیان کرد و افزود: این مسابقات در سال‌های گذشته با میزبانی و اعتبار دولتی برگزار می شد اما در کشورهایی پیشتازی چون آلمان و کره جنوبی، نخبگان حاضر در مسابقات کارمندان شرکت خاصی هستند، لذا تلاش شد که برگزاری این مسابقات به صنعت واگذار شود تا از نتایج آن نیز بهره مند شوند
اخوان تغییر در نحوه شناسایی و حضور نخبگان رشته های مهارتی و میزبانی دانشگاه فنی حرفه ای و خارج از مرکز استان بودن را از ویژگی های برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت برشمرد و ادامه داد: ۱۴ نفر از ۱۲ استان کشور در رشته تاسیسات الکتریکی مسابقه ملی مهارت که در گلپایگان برگزار می شود، حضور دارند.

به گزارش شبستان، در حاشیه مسابقه ملی مهارت، بخشی از دستاوردهای صنعت و دانشگاه شهرستان گلپایگان به نمایش در آمده است و برگزاری نشسست های تخصصی با هدف کار آفرینی از دیگر برنامه های این مسابقه است.

مسابقه ملی مهارت و نمایشگاه جانبی آن تا ۱۴ بهمن در کنار آموزش و پرورش گلپایگان بر پاست/

کد خبر 1143275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha